actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th October 2007, 14:20
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User

Zoals we uit deze getuigenis kunnen afleiden, is het heel belangrijk naar de achterliggende oorzaken van een eetstoornis te gaan kijken.
Misschien is het ook nuttig dat we ons afvragen wat er allemaal achter de façade van het schoonheidsideaal schuilgaat( Controle in een wereld die steeds meer van je eist, waarvan je steeds meer de indruk krijgt dat de seconden en taken als zand door je vingers glippen?).
Met citaat antwoorden
Oud 8th October 2007, 16:51
Stefanie De Ceuster Stefanie De Ceuster is offline
Registered User

Ik vind het al wel knap van dit meisje dat ze beseft dat ze ziek is en dat ze haar probleem niet probeert te ontkennen, zoals het vaak voorvalt bij meisjes met deze eetstoornis.
Want je kunt pas je probleem oplossen als je beseft dat je een probleem hebt.

Het is (denk ik) daarom heel belangrijk dat meisjes met anorexia gemotiveerd worden om te genezen en dat ze inzien dat het beeld van het 'perfecte lichaam' (dat grotendeels door de media en mode gevormd wordt) niet altijd het juiste beeld is.
Met citaat antwoorden
Oud 8th October 2007, 17:00
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User

Ik heb de foto's van deze campagne gezien.

Ik vind ze best schokkend en confronteren, ik snap niet dat sommige mensen (waarmee ik niet alle anorexia-lijders (lijders, want het is een ziekte) over dezelfde kam wil scheren) dit als een schoonheidsideaal kunnen zien.

Daarbuiten vind ik het een zeer goed initiatief dat iemand die het zelf meemaakt het boegbeeld wil zijn van deze campagne. Hierdoor gaan andere mensen in dezelfde situatie misschien sneller hulp inroepen of inzien dat ze verkeerd bezig zijn omdat ze zich toch enigzins kunnen identificeren met deze vrouw.

Ik vind het echter wel spijtig dat wanneer er over anorexia gesproken wordt er vooral over vrouwen gesproken wordt. Misschien hebben wel meer vrouwen dan mannen deze ziekte, maar er zijn ook mannen die eraan lijden. Ze worden volgens mij toch voor een deel aan de kant geschoven en bij mannen wordt het denk ik ook sneller weggelachen.
Met citaat antwoorden
Oud 8th October 2007, 20:07
Maxime Vd Haute Maxime Vd Haute is offline
Registered User

Ondanks haar ziekte vind ik het een zeer moedig meisje. Zo haar lichaam 'geven' aan de reclame!
Niemand zal ontkennen dat haar lichaam afstotelijk is.
Ik ben wel even geschrokken toen ik de foto's zag.
Ook heb ik de reportage gevolgd, en heb nu nog meer bewondering voor haar.
Alle dagen moeten vechten tegen de gevolgen van haar ziekte die ze zeker niet ontkent.

Ze mag de moed zeker niet verliezen!
En ze heeft, denk ik, bereikt wat ze wilde bereiken: de mensen laten zien hoe erg het gesteld kan zijn met een anorexia-patiënt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:32.