![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Schrijnend zijn zulk een dingen. Ik herinner mij ook een reportage waarbij oudere mannen jonge meisjes ertoe aanzetten (ook via de chat)met hen af te spreken, waarna ze zich ook aan hen vergrepen.
Zou een instelling, waarbij de jongeman een aangepaste begeleiding krijgt, misschien ook niet een betere oplossing zijn dan de gevangenis? (Vijf jaar met uitstel vind ik persoonlijk ook nogal weinig. Een vriendin van mij werd aangerand door de vader van haar kotbazin, ze kon gelukkig nog net de deur op slot doen vooraleer hij ook effectief de kans kreeg om haar te verkrachten. Bij de aangifte aan de politie wist men haar te vertellen dat dit niet de eerste keer was. Men had echter geen bewijzen, waardoor men niets kon ondernemen. Het beleid rond misbruik moet dringend van naderbij bekeken worden, zodat preventie en gepaste straffen duidelijk uitgewerkt en effectief zijn.) |
|
|||
|
|||
Het is gewoonweg ziek !
Vroeger werden vrouwen aangerand door ze in donkere steegjes aan te vallen. Maar nu door al de beschikbare communicatiemiddelen zijn de "tactieken" van die gasten iets verfijnder. Eerst vertrouwen winnen door hun lieve woordjes, eens afspreken... Echt BAH ! Misschien is het wel nuttig om jongeren voor te lichten op school van zulke praktijken ! MVG Pieter |
|
|||
|
|||
Verkrachting door internetafspraakje
Het wordt stilaan tijd dat jongeren de gevaren leren kennen van 'afspreken via internet', want dit is niet het eerste gevalletje.
Het wordt ook tijd dat men het internet terug gaat gebruiken waarvoor het dient: info opzoeken. Ik wil absoluut niet oubollig overkomen, maar al die chatsites gaan te ver. Oké, ik heb ook MSN en gebruik dat ook, maar zomaar wildvreemde mensen toevoegen en ermee afspreken, neen dank u! |
|
|||
|
|||
MSN is iets heel nuttig om vriendschapsrelaties te onderhouden, groepswerkjes te maken e.d.
Maar chatten met wildvreemde kan voor problemen zorgen. Daarom raad ik iedereen aan om niet met wildvreemde af te spreken. Ook al doet deze persoon zich vriendelijk, lief e.d voor. Op MSN kan je je namelijk zo goed voordoen als jezelf wil. Maar wil je deze persoon dan toch heel graag eens zien, dan raad ik je aan om een vriendin of vriend mee te nemen naar die afspraak. Ik vind dat jonge tieners zouden moeten ingelicht worden voor dit soort problematiek. Want zij zien vaak de gevaren van dit soort afspraakjes niet. |