actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 6th October 2007, 12:37
Evy Witters Evy Witters is offline
Registered User

Anorexia is de dag van vandaag een erg actueel probleem. Ik wil niemand de schuld geven, maar ik ben er wel van overtuigd dat de modewereld hier voor een groot deel toch achterzit. Zij hebben een schoonheidsideaal gecreëerd waar jonge meisjes zich aan spiegelen.
Dit meisje is absoluut een voorbeeld voor jonge mensen met of zonder anorexia. Zij die aan deze verschrikkelijke ziekte leiden moeten doorzetten en vooral niet opgeven. Het is tevens een signaal naar anderen om op een gezonde manier met voeding om te gaan..
Met citaat antwoorden
Oud 6th October 2007, 17:22
Caroline.Deckmyn Caroline.Deckmyn is offline
Registered User

Perfectie

Anorexia is vandaag de dag "in". Vele bekende sterren hebben het, en ook de fotomodellen van nu vind ik toch verdacht mager. Ik verschiet er dan eigenlijk ook niet van dat vele meisjes en jongens aan een eetstoornis lijden. Als je de weekbladen bekijkt zie je niet veel anders dan "2 kg afvallen in amper 1 week tijd", "dit dieet werkt echt",... Zet je de tv aan, dan kan je naar allerlei programma's kijken waarin het draait om perfect te zijn, mooi te zijn, afvallen,... In onze maatschappij daait alles gewoon om uiterlijk en perfectie. Maar als je streeft naar perfectie, dan kom je vaak in het extreme terecht. Ok, sporten en een gezond eten zijn belangrijk, maar mensen moet eens leren beseffen dat niemand perfect is, en dat iedereen op zijn eigen manier mooi is, ook al hebben we gebreken. Ik vind het echt erg dat zovelen zich blindstaren op "het perfecte uiterlijk". Daarom hoop ik ook echt dat de slachtoffers van een eetstoornis genezen en terug een gewoon leven kunnen leven.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:44.