![]() |
|
|
|||
|
|||
Ik vind dit een geweldig idee. Steeds meer en meer jongeren hebben problemen met hun gewicht en hebben een conditie die ondermaats is.
Studerend aan je gewicht/conditie werken is volgens mij een extra stimulans om gezonder van geest en lichaam te worden. Bij de meeste mensen is het ook een kwestie van nooit degelijk geïnformeerd te zijn geweest over dit onderwerp. Daarom : Doen! Interessant is ook dat dit een keuzevak is en dus niet verplicht is voor iedereen. Ik begrijp wel dat mensen die al voldoende sporten in een vrije tijd iets hebben van: 'Nee, dit blijft voor mij een hobby en niet iets dat ik mezelf wil verplichten.' Ik zou alvast gewonnen zijn voor dit idee en het keuzevak zeker nemen! ![]() |
|
||||
|
||||
Ik ben echt wel voorstander van dit idee. De jeugd klaagt en zaagt over het aantal kilo's dat ze bijkomen en ze er maar niet afkrijgen. Maar het grote probleem zit bij hen zelf, door drie dagen niets te eten en dan na die drie dagen terug met je oude gewoontes beginnen, daar ga je geen stap mee vooruit. Als ik in mijn naburige omgeving kijk, dan zie ik dat de jeugd héél lui is geworden. Er wordt te snel naar de auto gegrepen. Wanneer iemand een paar kilometer met de fiets moet rijden dan zie je dat op hun gezicht =>
![]() |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit even terzijde ![]() Ik ben voorstander van de invoering van een soort sport/LO/gezondheids/... -keuzevak. Ongezond kan dit niet zijn denk ik en ik denk dat het ergens ook studiebevorderent is... MEN zegge toch : een gezonde geest, in een gezond lichaam. |