actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 3rd December 2004, 20:25
EliEn DEclErcq EliEn DEclErcq is offline
Registered User

Vlaams behang

Wat ik ervan denk? Mja ik vind het nogal moeilijk om er een oordeel over te geven. Ik zit wat met gemengde gevoelens. Ik dnek dat er in deze maatschappij heel veel ongelukkige mensen rondlope. Ze zoeken een oorzaak van de problemen, denk maar aan criminaliteit. Het Vlaams Belang geeft duidelijk aan wie de oorzaak van al de problemen zijn. De mensen willen verandering. Ze willen dat er in België eens echt ingegrepen wordt.
Ze hebben geen vertrouwen meer in de politiek. dat is het probleem.
Met citaat antwoorden
Oud 27th December 2004, 11:34
elza's Avatar
elza elza is offline
Registered User

ik heb snel even de berichtjes gelezen op dit forum over het vlaams blok en ben toch wel een beetje geschrokken. Voor mij is het duidelijk dat iedereen zijn eigen mening mag (of moet) hebben en die respecteer ik dan ook. Net zoals ik de politieke standpunten van mijn klasgenootjes respecteer.
Maar er moet mij toch wel het een en ander van het hart. Sommige van de blok standpunten staan gewoon voor onverdraagzaamheid en discriminatie.

"Alleen mensen van binnen Europa mogen politiek assiel krijgen"
"Homo's en lesbiennnes zouden niet mogen trouwen en kinderen adopteren"
"een strenger vreemdelingen beleid is nodig"

Komaan zeg, wat het blok doet is mensen gewoon in vakjes stoppen en de ene groep een "betere", "waardevollere" stempel geven dan de andere. Volgens mij is dit een mooi staaltje van onverdraagzaamheid en discriminatie, en ik kan nooit op een partij stemmen die onze maatschappij terug naar de jaren stillekes wil brengen...
Met citaat antwoorden
Oud 27th December 2004, 19:12
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

Citaat:
ik hou mij totaal niet bezig met politiek en ik weet er daardoor nog niet half zo veel van als sommige anderen op dit forum (ik zou dit mss beter wel doen maar daar gaat het nu niet om) maar ik bezit wel over een dosis gezond verstand. En dat verteld mij dat een partij die racisme propageert aan de macht NOOIT een goede zaak kan zijn, dan mogen ze nog zoveel goede punten hebben die wegen totaal niet op tegen dat ene slechte punt.
Ik denk dat het vlaams belang geen rascisme propageert.. Toch zeker nu niet meer.. Waren ze niet veroordeelt daarvoor ( terecht of niet ) , en hebben ze geen nieuwe partij opgericht..?

Citaat:
ze worden voor sollicitatiegesprekken spontaan afgewezen, in de winkel en op straat vies bekeken. is het ergens niet normaal dat je dan in de criminaliteit geraakt? je moet je geld tenslotten toch ergens halen.
How eh Wim.. Je gaat die mensen die in de criminaliteit komen toch niet goedpraten omdat ze afgewezen worden voor een job?
Ten eerste dat is al geen geldig excuus.. Er zijn andere manieren om aan geld te komen dan direct over te stappen in de criminele wereld.. Er zijn genoeg werkloze belgen die ook op een eerlijke manier aan geld komen..
Ten tweede moet je eens bekijken hoe het komt dat ze afgewezen worden voor een job.. Ik wil natuurlijk niet veralgemenen maar ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen die willen aan een job geraken er wel degelijk ook te komen.. Er zal altijd wel een reden zijn waarom mensen afgewezen worden voor een job , zij het dan allochtoon of niet.. Ik geef er maar enkele.. onvoldoende geschoold.. geen nederlands spreken..

Ik werk trouwes zelf in het weekend met een heleboel allochtonen.. Zowel turken , marokkanen , grieken .. Die geraken toch ook aan werk.. Er zijn er maar enkele die een woordje nederlands spreken.. Dus doe nu niet alsof dat ze direct in de criminiteit moeten stappen om aan geld te geraken..

Citaat:
als iedereen nu eens zou beginnen met wat verdraagzamer te zijn en meer open te staan voor hen dan zouden ze op school beter aarden en uiteindelijk ook een deftige job kunnen krijgen. Maar zolang er mensen zijn die voor partijen als het vlaams belang stemmen zal dit probleem blijven.
Ik denk dat meeste mensen al verdraagzaam genoeg zijn.. Ik snap echt niet waarin jullie je zo druk maken.. Ik vind het vanzelfsprekend dat iemand die zich in de maatschappij wil integreren zich dan ook een beetje aanpast aan de maatschappij waarin hij terechtkomt. Hoe kan een allochtoon die geen woordje nederlands verstaat zich handhaven op school? Je gaat me toch niet vertellen dat je wilt dat er op school in verschillende talen moet worden lesgegeven zodat iedereen het kan verstaan in zijn eigen taal? Bekijk het toch eens van 2 kanten.. Het heeft altijd zijn gevolgen.. En ik denk niet dat dat iets met het vlaams belang heeft te maken.. Eerder iets met gezond verstand..

Citaat:
en dan over de positieve programmapunten die in het begin zijn aangehaald ik denk dat er ook wel wat pro-argumenten kunnen gevonden worden voor abortus en euthanasie dus dat is ook geen uitvlucht om op hen te stemmen.
Natuurlijk zijn er andere argumenten aan te halen.. Meningen verschillen.. Wanneer je niet akkoord bent met die standpunten kan je altijd op een andere partij stemmen.. Er zijn er genoeg.. Maar dat wil niet zeggen dat de mensen die wel achter deze standpunten staan fout zijn en dat zij er niet op mogen stemmen.. Het hoeft geen "uitvlucht" te zijn..

Citaat:
Komaan zeg, wat het blok doet is mensen gewoon in vakjes stoppen en de ene groep een "betere", "waardevollere" stempel geven dan de andere. Volgens mij is dit een mooi staaltje van onverdraagzaamheid en discriminatie, en ik kan nooit op een partij stemmen die onze maatschappij terug naar de jaren stillekes wil brengen...
Hoe cliché..
Oud 28th December 2004, 01:41
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
How eh Wim.. Je gaat die mensen die in de criminaliteit komen toch niet goedpraten omdat ze afgewezen worden voor een job?
Ten eerste dat is al geen geldig excuus.. Er zijn andere manieren om aan geld te komen dan direct over te stappen in de criminele wereld.. Er zijn genoeg werkloze belgen die ook op een eerlijke manier aan geld komen..
Ten tweede moet je eens bekijken hoe het komt dat ze afgewezen worden voor een job.. Ik wil natuurlijk niet veralgemenen maar ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen die willen aan een job geraken er wel degelijk ook te komen...:
'Goedpraten' is nog iets anders dan proberen begrijpen waarom mensen die aan lager wal zijn geraakt, tot criminele daden overgaan... Want inmiddels wordt steeds duidelijker dat ook ook hoog-opgeleide migranten bot vangen bij het vinden van een job, alleen omdat ze migrant zijn, een 'bruinere' kleur hebben, een andere tongval hebben, en diens meer...

Een frustrerende affaire, als je 't mij vraagt; om nog maar van het signaal naar andere, minder gefortuneerde, bevolkingsgroepen te zwijgen...

Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
Ik denk dat meeste mensen al verdraagzaam genoeg zijn...
Dat willen ze dan ongetwijfeld van zichzelf wel denken, maar als het er op aankomt blijkt deze 'verdraagzaamheid' niet veel meer dan een lege huls die uiteindelijk moet verhullen dat men dat eigenlijk zélf nauwelijks of helemaal niet is...

Maar, toegegeven, uiteindelijk is deze 'verdraagzaamheid' een wilsact, en argumenten moeten vervolgens veel meer gezocht worden in de sfeer van de eigen 'karaktervorming' en het 'morele ik' dan in het loutere economische 'do ut des'... M.a.w., het lijkt mij allesbehalve een 'simpele' vraag om een deftig antwoord te geven op de vraag: 'wat zou ik doen als ik arm geboren was zonder kansen op ontwikkeling en met weinig of geen toekomstperspectief?'...

Ik durf van mezelf niet zeggen dat ik vervolgens niet zou gaan denken aan minder-legale activiteiten om het 'te gaan halen waar het zit', al was het maar omdat ik, in tegenstelling tot zovele anderen, van het begin af aan nooit te klagen heb gehad op het vlak van kansen...

Maar ik wil tegelijk ook wel genoeg begrip opbrengen voor het feit dat dit standpunt inderdaad wel enigszins 'choqueert'...

Doe mij echter in dit laatste geval een lol: zeg dan niet van jezelf dat je verdraagzaam bent...

Laatst aangepast door Barst : 28th December 2004 om 01:46
Met citaat antwoorden
Oud 28th December 2004, 11:06
SuperJef's Avatar
Live fast, die young

Citaat:
Doe mij echter in dit laatste geval een lol: zeg dan niet van jezelf dat je verdraagzaam bent...
Ik durf gerust van mezelf zeggen dat ik verdraagzaam ben.. Ik stoor me niet aan die mensen die bv bij mij werken.. Ik probeer met hen te communiceren zoals met elke andere collega.. Ik vind het knap en logisch dat deze mensen moeite doen om toch nederlands te praten en te leren.. Ookal is het nog niet vloeiend , ze doen toch hun best.. Dit is toch wel het minste wat je kunt doen.. Ben ik daarom niet verdraagzaam genoeg?? Het is maar hoe je het bekijkt..
Oud 28th December 2004, 12:38
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

ik ga hier niet veel meer op zeggen buiten het feit dat het moeilijk is om mijn stelling te bewijzen maar ik blijf nog steeds bij mijn standpunt. maar je zegt dat ze 1st maar eens deftig nederlands moeten leren, misschien weet je dit niet maar Nederlands is één van de moeilijkste talen om te leren en aangezien ik al meer dan 9 jaar Frans krijg en dit nog steeds niet goed genoeg beheers kan ik mij voorstellen hoe moeilijk het wel niet is om NL te leren. Ik heb hier niet echt cijfers over maar ik ben er bijna zeker van dat het minstens 2jr duurt om vlot nederlands te leren, wat moeten die mensen in tussentijd doen? waar moeten zij hun geld ondertussen halen?
ik heb trouwens nooit proberen te rechtvaardigen dat ze in de criminaliteit belanden maar alleen maar een mogelijke verklaring gegeven.
Met citaat antwoorden
Oud 28th December 2004, 14:17
SuperJef's Avatar
Live fast, die young

Citaat:
maar je zegt dat ze 1st maar eens deftig nederlands moeten leren, misschien weet je dit niet maar Nederlands is één van de moeilijkste talen om te leren en aangezien ik al meer dan 9 jaar Frans krijg en dit nog steeds niet goed genoeg beheers kan ik mij voorstellen hoe moeilijk het wel niet is om NL te leren. Ik heb hier niet echt cijfers over maar ik ben er bijna zeker van dat het minstens 2jr duurt om vlot nederlands te leren, wat moeten die mensen in tussentijd doen? waar moeten zij hun geld ondertussen halen?
Awel , zoals ik al zei.. Bij mij werken er ook mensen die maar enkele woordjes nederlands kunnen.. Die kunnen toch ook aan werk geraken.. Natuurlijk niet aan zo'n schoon bureau jobke maar werk is werk. Mijn ploegbaas is trouwens ook een marokkaan.. Die praat normaal nederlands.. Bij mij werkt ook een griek.. Die heeft ook nederlands leren praten.. Die doet nu avondschool om een diploma industrieel inginieur te behalen.. Hij zit in zijn laatste jaar.. Als je wil zal ik hem wel eens vragen hoe lang het duurde en hoe hij nederlands heeft geleert. Ik kan trouwens veel beter om met de allochtone dan met de belgen op mijn werk

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
test uw blokgehalte Barst Politiek 6 13th August 2004 04:35
De kiezer heeft altijd gelijk? Ja, tarara! Barst Artikels & Boeken 1 1st July 2004 03:55
'Zure Zondag': een minder oppervlakkige analyse... Barst Cultureel-maatschappelijk 7 30th June 2004 11:50
Stand van zaken bij regeringsonderhandelingen Barst Politiek 1 28th June 2004 21:03

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:27.