![]() |
|
|
|||
|
|||
Vlaams behang
Wat ik ervan denk? Mja ik vind het nogal moeilijk om er een oordeel over te geven. Ik zit wat met gemengde gevoelens. Ik dnek dat er in deze maatschappij heel veel ongelukkige mensen rondlope. Ze zoeken een oorzaak van de problemen, denk maar aan criminaliteit. Het Vlaams Belang geeft duidelijk aan wie de oorzaak van al de problemen zijn. De mensen willen verandering. Ze willen dat er in België eens echt ingegrepen wordt.
Ze hebben geen vertrouwen meer in de politiek. dat is het probleem. |
|
||||
|
||||
ik heb snel even de berichtjes gelezen op dit forum over het vlaams blok en ben toch wel een beetje geschrokken. Voor mij is het duidelijk dat iedereen zijn eigen mening mag (of moet) hebben en die respecteer ik dan ook. Net zoals ik de politieke standpunten van mijn klasgenootjes respecteer.
Maar er moet mij toch wel het een en ander van het hart. Sommige van de blok standpunten staan gewoon voor onverdraagzaamheid en discriminatie. "Alleen mensen van binnen Europa mogen politiek assiel krijgen" "Homo's en lesbiennnes zouden niet mogen trouwen en kinderen adopteren" "een strenger vreemdelingen beleid is nodig" Komaan zeg, wat het blok doet is mensen gewoon in vakjes stoppen en de ene groep een "betere", "waardevollere" stempel geven dan de andere. Volgens mij is dit een mooi staaltje van onverdraagzaamheid en discriminatie, en ik kan nooit op een partij stemmen die onze maatschappij terug naar de jaren stillekes wil brengen... |
|
|||||
|
|||||
Citaat:
Citaat:
Ten eerste dat is al geen geldig excuus.. Er zijn andere manieren om aan geld te komen dan direct over te stappen in de criminele wereld.. Er zijn genoeg werkloze belgen die ook op een eerlijke manier aan geld komen.. Ten tweede moet je eens bekijken hoe het komt dat ze afgewezen worden voor een job.. Ik wil natuurlijk niet veralgemenen maar ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen die willen aan een job geraken er wel degelijk ook te komen.. Er zal altijd wel een reden zijn waarom mensen afgewezen worden voor een job , zij het dan allochtoon of niet.. Ik geef er maar enkele.. onvoldoende geschoold.. geen nederlands spreken.. Ik werk trouwes zelf in het weekend met een heleboel allochtonen.. Zowel turken , marokkanen , grieken .. Die geraken toch ook aan werk.. Er zijn er maar enkele die een woordje nederlands spreken.. Dus doe nu niet alsof dat ze direct in de criminiteit moeten stappen om aan geld te geraken.. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
Een frustrerende affaire, als je 't mij vraagt; om nog maar van het signaal naar andere, minder gefortuneerde, bevolkingsgroepen te zwijgen... Citaat:
Maar, toegegeven, uiteindelijk is deze 'verdraagzaamheid' een wilsact, en argumenten moeten vervolgens veel meer gezocht worden in de sfeer van de eigen 'karaktervorming' en het 'morele ik' dan in het loutere economische 'do ut des'... M.a.w., het lijkt mij allesbehalve een 'simpele' vraag om een deftig antwoord te geven op de vraag: 'wat zou ik doen als ik arm geboren was zonder kansen op ontwikkeling en met weinig of geen toekomstperspectief?'... Ik durf van mezelf niet zeggen dat ik vervolgens niet zou gaan denken aan minder-legale activiteiten om het 'te gaan halen waar het zit', al was het maar omdat ik, in tegenstelling tot zovele anderen, van het begin af aan nooit te klagen heb gehad op het vlak van kansen... Maar ik wil tegelijk ook wel genoeg begrip opbrengen voor het feit dat dit standpunt inderdaad wel enigszins 'choqueert'... Doe mij echter in dit laatste geval een lol: zeg dan niet van jezelf dat je verdraagzaam bent...
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB Laatst aangepast door Barst : 28th December 2004 om 01:46 |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
||||
|
||||
ik ga hier niet veel meer op zeggen buiten het feit dat het moeilijk is om mijn stelling te bewijzen maar ik blijf nog steeds bij mijn standpunt. maar je zegt dat ze 1st maar eens deftig nederlands moeten leren, misschien weet je dit niet maar Nederlands is één van de moeilijkste talen om te leren en aangezien ik al meer dan 9 jaar Frans krijg en dit nog steeds niet goed genoeg beheers kan ik mij voorstellen hoe moeilijk het wel niet is om NL te leren. Ik heb hier niet echt cijfers over maar ik ben er bijna zeker van dat het minstens 2jr duurt om vlot nederlands te leren, wat moeten die mensen in tussentijd doen? waar moeten zij hun geld ondertussen halen?
ik heb trouwens nooit proberen te rechtvaardigen dat ze in de criminaliteit belanden maar alleen maar een mogelijke verklaring gegeven. |
|
||||
|
||||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||||
Onderwerp | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Post |
test uw blokgehalte | Barst | Politiek | 6 | 13th August 2004 04:35 |
De kiezer heeft altijd gelijk? Ja, tarara! | Barst | Artikels & Boeken | 1 | 1st July 2004 03:55 |
'Zure Zondag': een minder oppervlakkige analyse... | Barst | Cultureel-maatschappelijk | 7 | 30th June 2004 11:50 |
Stand van zaken bij regeringsonderhandelingen | Barst | Politiek | 1 | 28th June 2004 21:03 |