actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 1st December 2004, 23:41
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Even een paar "hersenspinsels" van mij van deze avond:

1) na het zwemmen gingen wij iets eten in de mac-donalds. Ik was nog een beetje aan het eten (zo af en toe nog een frietje "pikken" omdat je er toch ni genoeg van kan krijgen) en mijn 3 mede-compagnons graaien naar hun sigaretten. Na er even over na te denken, besefte ik inees dat geneen van de 3 ook maar heeft gevraagd of het stoorde dat ze een sigaret rookten. Eigenlijk toch wel schandalig achteraf bekeken he? (ik verwijt hen nu nix hoor, maar het was even een bedenking toen ik terugblikte op mijn dag))

2) Op school hangt er nu een "rookverbod": voor de deur waar iedereen naar binnen gaat, mag er niet gerookt worden.
Sorry hoor, maar veel effect heeft het niet! ofwel kom ik smorgens aan op school en stap ik een walm van rook die toch nog blijft doordringen tot in de gang. ofwel stap ik buiten(tijdens de pauze wil je wel een "frisse neus" halen) in een walm van rook (daar gaat mn "frisse neus")
Ik begrijp wel dat de rokers tijdens de pauze even een sigaretje willen roken, maar er is een heel afdak: kan dat dan niet gebruikt worden???

Het blijft mij vaak opvallen hoe weinig er rekening gehouden wordt met de niet-rokers. tenslotte verpesten de rokers onze longen ook door te roken!

dus merci he mannekes!!
Oud 2nd December 2004, 01:23
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student

Go Judith!

Iets aan toe te voegen Barst?
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2004, 01:40
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Euh...
Ja, 't is slecht. Nee, het is geen zonde. Ja, je moet niet-rokers met de nodige hoffelijkheid tegemoet treden. Nee, niet-rokers moeten hun territorium niet gaan uitbreiden tot open-lucht areas: want vervolgens kunnen 'naft'-rijders hun dieselende collega's beginnen uitkafferen omdat zij de lucht meer vervuilen...

Anderzijds wil ik wel toegeven dat het weer van de laatste dagen onderhevig is aan serieuze temperatuur-inversie, waardoor 'den doemp' verdacht lang bljft hangen onder dat afdak... voor niet-rokers wellicht iets minder aangenaam waardoor ik wel geneigd ben te opteren voor een 'tijdelijke terugtrekking' of liever: terughoudendheid...

Overigens: als het samenlevingspatroon tussen rokers en niet-rokers moet gebaseerd worden op het ultra-agressieve spotje dat momenteel het VRT-scherm teistert, dan zit het echt wel snor op het vlak van tolerantie in onze samenleving. Ik ben toch geneigd om meer in de richting te gaan van 'live & let live', al heeft dat ivm roken natuurlijk een enigszins dubbelzinnige connotatie
Oud 2nd December 2004, 02:02
Oud-student

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
'live & let live', al heeft dat ivm roken natuurlijk een enigszins dubbelzinnige connotatie
Persoonlijk denk ik dat dat stom papiertje op de deur nog maar door de helft van de rokers is opgemerkt. Kunnen we niet zo een paaltje zetten? Dat merken ze al sneller op. En 5 meter opschuiven zal de zaak niet maken. Daar kunnen ze ook verder leven... Elke sigaret weer een paar minuten minder pensioen...
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2004, 12:07
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

Citaat:
Persoonlijk denk ik dat dat stom papiertje op de deur nog maar door de helft van de rokers is opgemerkt
Ik heb eigenlijk ook nog geen papiertje zien hangen.. Ik denk eigenlijk ook niet dat een paaltje veel zou uitmaken. Ik denk dat het een kwestie is van nieuwe afspraken maken. Op de KHK in Geel hebben ze een speciaal overdekte ruimte gebouwd voor de rokers met bankjes e.d. Zou dit geen goede oplossing zijn dan altijd maar aan de ingang te gaan staan en de niet-rokers te storen...?

Citaat:
Daar kunnen ze ook verder leven... Elke sigaret weer een paar minuten minder pensioen..
Denk jij nu al aan je pensioen davy? Dan gaan die komende jaren werken je serieus tegenvallen..
Oud 2nd December 2004, 17:15
Oud-student

Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
Ik heb eigenlijk ook nog geen papiertje zien hangen.. Ik denk eigenlijk ook niet dat een paaltje veel zou uitmaken. Ik denk dat het een kwestie is van nieuwe afspraken maken. Op de KHK in Geel hebben ze een speciaal overdekte ruimte gebouwd voor de rokers met bankjes e.d. Zou dit geen goede oplossing zijn dan altijd maar aan de ingang te gaan staan en de niet-rokers te storen...?

Denk jij nu al aan je pensioen davy? Dan gaan die komende jaren werken je serieus tegenvallen..

Misschien het feit dat ik voor economie een taak moet maken rond pensioen?
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2004, 22:36
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User

Dan kunnen ze ook starten met campagnen rond geen alcohol onder de 16!
Wat normaal ook niet mag! Wie kijkt daar nog naar?
Kleine tip voor -16! Ga u sigarette en drank gerust kope in de plaarselijke nachtwinkel! Die uitbaters houde daar geen rekening mee! Money, is money!
En zo denken nog veel uitbaters of dergelijke!

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:53.