actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th November 2004, 19:08
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen

Stuur een bericht via MSN naar katleen
Ik twijfel idd ook aan de haalbaarheid van dit voorstel! Het brengt extra werk mee enzo.. Ik vind dat ze gewoon de prijs nog wat moeten opdrijven! Laten we er vijf euro van maken. Dan wordt het voor de meeste jongeren al bijna onmogelijk om veel te roken! Wat denken jullie?
Oud 30th November 2004, 19:16
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Citaat:
Orgineel gepost door katleen
Ik twijfel idd ook aan de haalbaarheid van dit voorstel! Het brengt extra werk mee enzo.. Ik vind dat ze gewoon de prijs nog wat moeten opdrijven! Laten we er vijf euro van maken. Dan wordt het voor de meeste jongeren al bijna onmogelijk om veel te roken! Wat denken jullie?
ofwel gaat het er alleen maar erger opmaken: dat ze geld gaan stelen of andere dingen gaan doen om aan dat geld te geraken, zodat ze toch maar hun sigaretten zouden kunnen blijven kopen?
Oud 30th November 2004, 19:19
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen

Stuur een bericht via MSN naar katleen
tja, dat dacht ik dus ook. Maar eigenlijk, ver van de vijf euro zitten we niet hé. En ik hoor niet veel meer over criminaliteit dan vroeger. Of is het verdoken criminaliteit die de ouders met de mantel der liefde bedekken? Ik weet dat mijn zus een weekend zal thuisblijven om toch maar sigaretten te kunnen kopen! Ik vind dat zielig en écht verschrikkelijk voor een 16 jarige. Maar ik leen haar geen euro voor die kankerstokken. Ze moet maar zelf haar prioriteiten stellen!
Oud 30th November 2004, 19:50
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Let wel, je kan de prijs van die rotdingen (inderdaad) niet eindeloos blijven opdrijven. Op een bepaald moment komt nl. een kritisch punt in zicht waarop sigaretten zo duur worden in vergelijking met de kostprijs, dat het voor maffiatoestanden, smokkelaars e.d. zo aantrekkelijk wordt dat zij de markt gaan beginnen inpalmen. Gebeurt nu al wel, maar nog op betrekkelijk kleine schaal. Maar je kan makkelijk van de regen in de drop (=heuse drugtoestanden) geraken...
Oud 1st December 2004, 23:41
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Even een paar "hersenspinsels" van mij van deze avond:

1) na het zwemmen gingen wij iets eten in de mac-donalds. Ik was nog een beetje aan het eten (zo af en toe nog een frietje "pikken" omdat je er toch ni genoeg van kan krijgen) en mijn 3 mede-compagnons graaien naar hun sigaretten. Na er even over na te denken, besefte ik inees dat geneen van de 3 ook maar heeft gevraagd of het stoorde dat ze een sigaret rookten. Eigenlijk toch wel schandalig achteraf bekeken he? (ik verwijt hen nu nix hoor, maar het was even een bedenking toen ik terugblikte op mijn dag))

2) Op school hangt er nu een "rookverbod": voor de deur waar iedereen naar binnen gaat, mag er niet gerookt worden.
Sorry hoor, maar veel effect heeft het niet! ofwel kom ik smorgens aan op school en stap ik een walm van rook die toch nog blijft doordringen tot in de gang. ofwel stap ik buiten(tijdens de pauze wil je wel een "frisse neus" halen) in een walm van rook (daar gaat mn "frisse neus")
Ik begrijp wel dat de rokers tijdens de pauze even een sigaretje willen roken, maar er is een heel afdak: kan dat dan niet gebruikt worden???

Het blijft mij vaak opvallen hoe weinig er rekening gehouden wordt met de niet-rokers. tenslotte verpesten de rokers onze longen ook door te roken!

dus merci he mannekes!!
Oud 2nd December 2004, 01:23
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student

Go Judith!

Iets aan toe te voegen Barst?
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2004, 01:40
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Euh...
Ja, 't is slecht. Nee, het is geen zonde. Ja, je moet niet-rokers met de nodige hoffelijkheid tegemoet treden. Nee, niet-rokers moeten hun territorium niet gaan uitbreiden tot open-lucht areas: want vervolgens kunnen 'naft'-rijders hun dieselende collega's beginnen uitkafferen omdat zij de lucht meer vervuilen...

Anderzijds wil ik wel toegeven dat het weer van de laatste dagen onderhevig is aan serieuze temperatuur-inversie, waardoor 'den doemp' verdacht lang bljft hangen onder dat afdak... voor niet-rokers wellicht iets minder aangenaam waardoor ik wel geneigd ben te opteren voor een 'tijdelijke terugtrekking' of liever: terughoudendheid...

Overigens: als het samenlevingspatroon tussen rokers en niet-rokers moet gebaseerd worden op het ultra-agressieve spotje dat momenteel het VRT-scherm teistert, dan zit het echt wel snor op het vlak van tolerantie in onze samenleving. Ik ben toch geneigd om meer in de richting te gaan van 'live & let live', al heeft dat ivm roken natuurlijk een enigszins dubbelzinnige connotatie
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:18.