actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: "Rookverbod in alle cafés", vindt Anciaux...
Niet terecht 22 35.48%
Terecht 40 64.52%
Stemmers: 62. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 31st January 2007, 22:23
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User

Carolien Cuypers

Beste

De badge. Ik vind het niet zo’n goed idee. Niet omdat ik vind dat deze leerlingen zullen worden uitgesloten maar gewoon omdat deze in mijn ogen geen nut heeft. Ik denk niet dat het dragen van een badge met ‘slechte’ longen iets zou veranderen aan de gedachte van de rokers op de school. Als leerlingen nu eenmaal willen roken kan je ze niet doen stoppen door het dragen van een badge.

Tevens vind ik het ook een tweestrijd, leerlingen die roken moeten een badge dragen maar eigenlijk zegt de school: “ja hier mag je roken” door toe te staan dat er mag gerookt worden op de school.

Ik vind dat er eigenlijk in elke middelbare school een rookverbod moet zijn op de hele school. Het is al in enkele bedrijven zo dat je er totaal niet meer mag roken zelfs niet in een cafetaria of een andere voorziene ruimte zoals bijvoorbeeld bij Opel Belgium in de haven van Antwerpen, daar gaat het zelfs zo ver dat je normaal gezien niet mag roken op de parking. Maar in een middelbare school waar je als puber nog enorm beïnvloedbaar bent je wel zou mogen roken. Ik denk dit zelf andere jongeren aanzet tot roken. Aangezien er toch niet echt een controle op is.

Carolien Cuypers
Met citaat antwoorden
Oud 2nd February 2007, 18:24
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Toch geen badge voor rokende leerlingen

Toch geen badge voor rokende leerlingen

De directie van het KTA Vesaliusinstituut in Oostende stelt haar stappenplannen rond het rookbeleid op school voor onbepaalde tijd uit. De omstreden badge met zwartgeblakerde longen, die rokers zouden moeten dragen, komt er voorlopig niet.

,,Onder de leerlingen kwamen discussies op gang en de school dreigde uiteen te vallen in twee kampen. We hebben daarom besloten het stappenplan, waarvan de rokersbadge een onderdeel was, uit te stellen.''

,,Er wordt gewerkt aan een alternatief plan met hetzelfde doel. Maar daarvoor is het wachten tot de sereniteit is teruggekeerd. De informatie over ons stappenplan werd fout doorgegeven door de media'', zo lieten directeur Guy Ghysels en adjunct-directeur Claudine Lesaffre weten.

In de school kan nu in de pauzes opnieuw vrij gerookt worden. Er is geen rookverbod meer, aldus nog de directie van het KTA Vesaliusinstituut.

Blog DS, 02-02-2007
Oud 20th December 2007, 21:55
Line_Puimège Line_Puimège is offline
Registered User

Rookverbod in alle cafés

Ik denk niet dat eender welke politieker dit zou kunnen doen. Als er een rookverbod komt voor ALLE cafés gaan die cafés zodanig veel verlies maken dat ze wel in opstand zullen komen tegen die beslissing. Nu dat er in sommige cafés niet meer gerookt mag worden was er al tegenspraak en op sommige plaatsen houden ze zich er gewoon niet aan. Nee, verwachten dat alle cafés een rookverbod gaan invoeren kan je echt niet doen, dat is veel te hoog gegrepen.

When I'm one inch away from really hurting myself
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:32.