![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Frans in de kleuterklas: | |||
Moet kunnen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
65 | 65.00% |
Moet niet kunnen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
35 | 35.00% |
Stemmers: 100. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Citaat:
![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
Als ik naar een Miss verkiezing kijk, valt het mij ook altijd op dat de Vlaamse meisjes zich beter en vlotter kunnen uitdrukken in het Frans dan de Waalse. Dus in mijn ogen doen wij Vlamingen toch meer moeite om het Frans goed onder de knie te krijgen.
|
|||
|
|||
Ik ben voorstander van Frans in de kleuterklas. Ik wou dat ik het zelf ook al had gekregen. Het zou veel vlotter gaan nu. Het is toch al bewezen dat des te jonger je bent des te beter je een taal kan leren?
Echt verwarrend gaat het niet zijn voor kleuters. Ze staan er zo nog niet bij stil. Ze nemen als het ware alles een beetje over. En het echte bewuste onderscheid tussen de twee talen komt wel wanneer ze er klaar voor zijn. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Vanuit die gevoelige periode is dit idee ontstaan om al met Frans te beginnen in de kleuterklas. Als we het dus zouden bezien vanuit de pedagogische hoek: voor omdat je dan in je gevoelige periode zit voor taal vanuit de didactiek Frans: tegen omdat het te verwarrend wordt.
|
||||
|
||||
In Nederland weten ze het inmiddels al...
Les in het Engels voor steeds meer kleuters
ROTTERDAM - Steeds meer basisscholen geven vanaf de kleuterklas les in het Engels. Het bestuur van de openbare scholen in Rotterdam wil dat invoeren voor de kleuters van al haar 78 scholen. Circa 130 scholen in Nederland bieden al Engels in de eerste jaren van het basisonderwijs aan. ,,Dit aantal groeit sterk'', weet Anne Maljers van het Europees platform voor het Nederlandse onderwijs. Op sommige scholen krijgen leerlingen van groep 1 al enkele uren per week in het Engels les, op andere scholen in een wat hogere groep. Volgens de wet is Engels pas verplicht vanaf groep 7. De trend is niet onomstreden. De Stichting Taalverdediging is fel gekant tegen de ontwikkeling. ,,Straks lezen kinderen alleen nog Engelse boeken, wordt de voertaal op de Nederlandse tv Engels en verschijnen kranten in het Engels'', zegt de woordvoerder. De stichting overweegt juridische stappen tegen het bestuur van de Rotterdamse openbare scholen. Trouw, 30-11-2004
|
||||
|
||||
![]()
Da vind ik nog eens een goed initiatief.
Als ik hier in mijn leefomgeving kijk heb ik veel meer Engels dan Frans nodig dus maak hier van een stukje basisopleiding van de lagere of zelfs kleuterschool. Dit is de kinderen hun leefomgeving, hun favoriete programma is in het? Jawel ENGELS niet in het frans... |
|
||||
|
||||
Net zoals met het Frans blijft hier mijn mening hetzelfde. Ik vind niet dat een kleuter al een andere taal moet leren terwijl het zen eigen taal nog aan het ontwikkelen is!!! Engels ipv frans in het lager onderwijs lijkt me daarenentegen een perfect idee!!!
Beter nog==> SCHAF FRANS AF!!! VOOR ALTIJD!!! YIPIEEE ![]() ![]()
|
|||
|
|||
Citaat:
|