![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Citaat:
![]() Leg mij dan maar eens uit waarom er een aantal steden, dorpen, gemeenten zijn die het nodig vinden om in een heleboel straten éénrichtingsverkeer in te voeren. Geel is bij op deze kar gesprongen en ik kan je verzekeren dat deze 'nonsens' voor serieus wat EXTRA energieverbruik zorgt hoor. bv. Als ik van mijn stamcafe in het centrum van Geel naar huis wil rijden moet ik 5 straten omrijden, en geen korte. Terwijl ik evengoed één straat zou kunnen pakken om op hetzelfde punt uit te komen. Maar rara, deze straat is pas éénrichtingsverkeer geworden. Als je dan zou tellen hoeveel extra kilometers er gereden moet worden, ik denk dat je achterover valt. Misschien moet je daar ook eens voor op crusade gaan ![]() ![]() Want deze straten zijn in het centrum en stoppen en optrekken is een pak bezwarender voor het millieu dan een constante snelheid.
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Als het aan mij lag, was dat eenrichtingsverkeer er niet, maar daar kan ik nu eenmaal niet veel aan doen... Zullen we daar met zijn tweetjes tegen gaan protesteren anders? ![]() BTW, in sommige gevallen is dat eenrichtingsverkeer wel positief, als dat er bijvoorbeeld voor zou zorgen dat jij sneller thuis bent met de fiets dan met de auto en jij dus in het vervolg met de fiets naar je stamkroeg trekt ![]() Citaat:
![]() Vooral die mannen met hun getunede auto's kunnen er wat van ![]() Citaat:
![]() Als je weet dat je minder snel mag rijden, dan pas je je schema daar toch gewoon aan aan. Niet zo vanzelfsprekend waarschijnlijk, maar je mag iets doen om de milieuvervuiling tegen te gaan...
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Nog een bijkomend iets: Vrachtwagenchauffeurs mogen maar 4u aan een stuk rijden dacht ik.
Door dit nieuwe regelement kan het dus gebeuren dat de vrachtwagens langer aan het rijden zijn ==> ze moeten tussendoor meer stoppen. Ook weer: time is money! Je kan de vrachtwagens wel vroeger laten vertrekken, maar als ze zich aan de regels houden, maakt dit niet veel uit, ze zullen toch evenveel tijd kwijt zijn. Als je al deze tijd optelt(wat ik nu ook niet ga doen) kunnen er per jaar wel enkele ritten meer gereden worden! Toch ben ik niet tegen de nieuwe wetgeving: ik kan mij er ook aan doodergeren dat vrachtwagens ZELFS TIJDENS DE SPITS elkaar liggen voorbij te steken. De vrachtwagen op het rechterrijvak pikt dit dan niet en dan beginnen ze nog een raceke tegen elkaar! fijn hoor ![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() ![]() Maar euhm, farmaceutica en radioactieven, worden die met 'gewone' vrachtwagens vervoerd ![]()
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
soms met camionet, soms met vrachtwagen. Ook veel trucks vanuit Amsterdam, Frankfurt, Parijs, etc
|