actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th June 2006, 18:19
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Op de autosnelweg 100 km/u ipv 120 geeft een verschil in energieverbruik van 20% ! En qua tijd is dat volledig te verwaarlozen!
Zoals ik al zei, voor lange afstanden.. Niet ff erop en een kwartiertje later er terug af.. Dan maakt het een te verwaarlozen verschil.
Het energieverbruik, dat is iets dat mensen voor zichzelf moeten uitmaken. Als je daarom iets trager wil rijden vind ik dat een goede reden. Ik snap ook niet hoe iemand zoveel liters in zijn 4x4 kan blijven tanken, puur ecologisch/economisch gezien.
On the other hand, voor lange afstanden kan ik best aannemen dat iemand de gaspedaal iets zwaarder induwt dan hij normaal doet (kijk naar Duitsland op bepaalde stukken snelweg). In het geval van truckers (zeker als ze internationaal rijden) kunnen we spreken over veel tijdswinst als ze niet gedurende uren moeten blijven plakken achter collega's die veel trager rijden dan hen.

Als een groene jongen uit ecologische overwegingen aan de minimumsnelheid gaat rijden op de autostrada, aan een duizelingwekkende snelheid van 70 per uur, dan vind ik dat iedere andere gebruiker het recht heeft hem voorbij te steken. Net zoals hij het recht heeft om trager te rijden, heeft een ander het recht om aan de maximumsnelheid te rijden.

'k Vond een inhaalverbod tijdens spitsuren veel logischer dan dit. De spits is niet het moment om op een snelweg met 2 rijvakken te gaan voorsteken aan 90 per uur. Maar op een rustig moment, wat is er mis mee? Het milieu / Energie? Vind'k niet meteen een goed argument voor een totaalverbod op iets wat elke autobestuurder doet als hij op de autosnelweg is. Waarom een trucker niet (buiten de spits(!))

Laatst aangepast door Wouter : 8th June 2006 om 18:23
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th June 2006, 18:34
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Als je daarom iets trager wil rijden vind ik dat een goede reden. Ik snap ook niet hoe iemand zoveel liters in zijn 4x4 kan blijven tanken, puur ecologisch/economisch gezien.
Ask my dad, ik snap dat ook niet

Citaat:
In het geval van truckers (zeker als ze internationaal rijden) kunnen we spreken over veel tijdswinst als ze niet gedurende uren moeten blijven plakken achter collega's die veel trager rijden dan hen.
Ik heb geen zin om hier dure wiskundige berekeningen te gaan uitvoeren (zou ik trouwens ook niet kunnen ), maar ik denk dat je toch al een serieuze afstand mag rijden voor je aan 1u verschil komt...
edit: ok, ik heb mezelf toch even voor de uitdaging gezet
Als ik goed gerekend heb scheelt dat op 1000km +-1.5u...
Nu heb ik niet zo héél veel besef van afstanden, maar 1000km dat is toch al héél wat hé? En 1.5 lijkt me in vergelijking met het verschil in energieverbruik echt wel peanuts...
Wat hebben die truckchauffeurs daar trouwens last van, dat is toch hun baas zijn probleem...

Citaat:
Als een groene jongen uit ecologische overwegingen aan de minimumsnelheid gaat rijden op de autostrada, aan een duizelingwekkende snelheid van 70 per uur, dan vind ik dat iedere andere gebruiker het recht heeft hem voorbij te steken. Net zoals hij het recht heeft om trager te rijden, heeft een ander het recht om aan de maximumsnelheid te rijden.
Dat recht is anders wel eerder beperkt, want trager dan 70 per uur is strafbaar
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th June 2006, 19:39
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Neen, dat is niet enkel het probleem van hun bazen, het is een breed logistiek probleem dat op meer dingen impact heeft dan je zou denken. Ik spreek hier nu uit ervaring, elke ochtend komen tonnen vracht aan per vrachtwagen om over heel Europa verspreid te worden. Veel van die zendingen zijn XPS of ICC, met andere woorden, de connectietijd is heel kort, tot een uur voor de vlucht mogen die goederen aankomen, elke minuut daarna is het gedaan. En geloof mij, op die minuten komt het aan. En we spreken hier dan over veel geld als een truck te laat binnenkomt.
Een trucker die om half vijf 's ochtends (niet echt veel verkeer op de baan dan) een traag vehikel wil voorbijsteken richting Brussel zou dit dan niet mogen doen of hij is in overtreding? En als hij erachter blijft plakken verliest zijn bedrijf handenvol geld en krijgt hij onder zijn voeten. Nah.. Hij moet het recht hebben om sneller te mogen rijden dan iemand die niet snel wil/kan rijden. Het spitsuur is iets anders, maar op gewone uren moet dit kunnen. Het is niet omdat iemand rustig op zijn gemak wil rijden, dat een ander gedwongen moet worden dit ook te doen -zéker als we het over de logistiek hebben T I M. Een totaalverbod is te radicaal imho.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:18.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.