![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Dit voorval bewijst nog maar eens dat zomaar alles op sociale media plaatsen je kan blijven achtervolgen. Wie zijn meningen deelt moet ervan op de hoogte zijn dat ze door iedereen en dus ook de werkgever leesbaar zijn. Het is dus best aangewezen om je zo goed mogelijk hiertegen te beveiligen. De georganiseerde infosessies hierover zijn volgens mij daarom een goede zaak. Ik vind wel dat het ontslag van de werknemer die uitspraken doet over het werk of de werkgever te ver gaat.
|
|
|||
|
|||
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je werkgever beledigen kan leiden tot een ontslag. Met de introductie van sociale media, is het beledigen of zelfs pesten van mensen enorm gestegen. Het is enorm makkelijk, en nog belangrijker het is anoniem. Dit wil zeggen dat iedereen makkelijk een ander kan beledigen en onderuit halen, zonder dat hij/zij in het dagelijks leven hier gevolgen of sancties voor krijgt. Dit is natuurlijk heel laf, aangezien deze mensen in het echt nooit iets durven zeggen.
Dit laat ook weinig respect zien tegenover de mens die jouw een job heeft gegeven. Waar zou je zijn zonder? Beveiligen van je accounts is dus wederom van cruciaal belang. |