actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > Onderwijsvisie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

 
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Vorige Post   Volgende Post
  #3  
Oud 22nd May 2016, 23:13
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Ik vind persoonlijk ook dat dit een goed idee is. Communicatie in taal is een van de belangrijkste aspecten om de taal onder de knie te krijgen. Aan de ene kant denk ik dan ook dat het goed is om jongeren te stimuleren om meer met taal bezig te zijn en ook om ze te inspireren. Aan de andere kant denk ik wel dat de leerlingen hier goed over moeten nadenken. Indien de leerstof niet voldoende begrepen wordt omdat men de taal niet volledig begrijpt en de punten hieronder gaan lijden, is het niet de juiste keuze om dit traject te volgen. Ik denk dus dat het zeer belangrijk is dat de leerlingen weten waaraan ze beginnen. Proeflessen kunnen hiervoor al een mooi initiatief zijn, zo weten de leerlingen wat hen te wachten staat. Daarnaast kan je ook de mogelijkheid geven om na een semester toch nog over te schakelen naar het normale Nederlandstalige traject. Ik sta dus zeker achter CLIL, maar ik denk dat we niet mogen vergeten dat ook de leerstof gekend moet zijn.
Met citaat antwoorden
 


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:50.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.