actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 18th April 2016, 15:14
Layla G*etschalckx Layla G*etschalckx is offline
Registered User

Het belang van een diploma is in de twee vorige reacties al uitvoerig toegelicht. Ik denk dat dit initiatief zeer zinvol en tot succesvolle resultaten kan leiden. Sterk aan dit project is dat ze niet enkel binnen de schoolmuren werken. zoals aangegeven zal men ook de thuissituatie hierbij betrekken. Dit is volgens mij een zeer goede zaak. Als leerlingen van thuis uit niet gestimuleerd worden om een diploma te halen of überhaupt naar school te gaan werkt extra hulp enkel binnen de schoolmuren jammer genoeg niet. Zowel de jongeren als hun ouders moeten attent gemaakt worden op het belang van een diploma. Daarmee wil ik niet zeggen dat ouders moeten instaan voor het behalen van een diploma voor hun kinderen. Ik denk dat een ondersteunende, aanmoedigende rol hierin al wonderen kan doen.
Met citaat antwoorden
Oud 18th April 2016, 20:29
robin.s*eurs robin.s*eurs is offline
Registered User

Ik vind het jammer en schokkend om deze cijfers te moeten lezen. We leven in een tijdperk waar je niet heel veel bent zonder een diploma. Iedere werkgever wil iemand die lang gestudeerd heeft en pakken ervaring heeft. Ik vind het dan ook zeer positief om te horen dat men hier "maatregelen" tegen wil nemen. Iedereen is verschillend en heeft een andere schoolse aanpak nodig. Het is niet gemakkelijk om voor iedereen een apart schoolprogramma te voorzien. Toch is het de moeite waard voor deze leerlingen. Het is knap dat men inzet op schoolverlaters. Iedereen wil wel een mooie toekomst. Het is dan ook jammer dat men door eventuele foute keuzes, of dingen uit het verleden er voor zorgen dat dit niet mogelijk is voor sommige.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:19.