actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 21st December 2015, 15:50
A*s Van den Kieboom A*s Van den Kieboom is offline
Registered User

Net zoals S*ofie en M#thias vind ik het een goed idee dat valse bommelders sneller voor de rechter moeten verschijnen. Zoals in het artikel staat is het niet gemakkelijk om na een half jaar nog een straf uit te schrijven voor een valse bommelding die al lang voorbij is. De valse bommelder moet meteen gewezen worden op wat hij/zij allemaal teweeg brengt. Scholen, parlementsgebouwen, dierentuinen worden volledig ontruimd omwille van een valse bommelding. Dit is in mijn ogen niet grappig. Als dit teveel voorvalt dan luisteren de mensen binnenkort niet meer naar het alarm omdat het toch 'maar' een valse bommelding is. Wanneer het dan een echte bommelding is, zijn ze niet meer alert omdat ze denken dat het weer een grappenmaker is.
Deze situatie moet aan de grappenmakers duidelijk gemaakt worden. Een gevangenisstraf lijkt mij geen goed idee voor deze mensen, laat ze maar eens een week of twee meedraaien in een revalidatiecentrum of op de spoed waar jongeren en volwassenen binnenkomen die een zwaar ongeval hebben meegemaakt. De grappenmakers zullen dan wel twee keer nadenken vooraleer ze dit nog eens doen.
Met citaat antwoorden
Oud 21st December 2015, 17:55
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User

Ook ik ben hier volledig mee akkoord, het is onbegrijpelijk dat iemand voor de grap een bommelding gaat doen. Laatst zag ik een filmpje van een man gekleed in een gewaad voor de lol rugzakken naar mensen smeet en dan 'Allahu akbar' roep, als je dit als een grap beziet ben je in mijn ogen gewoon een zieke geest. In deze tijden zijn mensen bang om buiten te komen en zien we ongelooflijk veel militairen in het straatbeeld, waarom zou je mensen nog meer angst bezorgen? De mensen die de valse bommeldingen doen mogen van mij zeker gestraft worden, leg ze de boete op en laat ze alle kosten betalen die erbij komen zien zoals een vervoer en uren van de militairen en politie die moeten uitrukken. Nu gaan ze ongestraft door en denken ze dat ze deze mop kunnen blijven maken. Laat ze eventueel verplicht helpen in een revalidatiecentrum voor militairen die zware verwondingen opgelopen hebben bij een ontploffing of tijdens hun missie, zo zullen ze met hun eigen ogen zien dat zulke valse bommeldingen zeker niet grappig zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 21st December 2015, 23:15
R*my.DeDoncker R*my.DeDoncker is offline
Registered User

Het lijkt me zeer logisch dat deze mensen voor een snelrechter zouden moeten verschijnen. Maar op zich denk ik dat men dit al lang zou gedaan hebben moesten de gerechtelijke instanties dit echt nodig vinden. Ik denk dat zulke mensen meestal al redelijk hard en gepast worden gestraft ongeacht de omstandigheden op dat moment. Je kan je wel voorstellen hoeveel zo'n actie kost om op een al dan niet valse bommelding af te gaan. Er moeten speciale eenheden worden opgeroepen en dergelijke. Waardoor ik bijna met zekerheid kan zeggen dat de valse bommelder een serieuze boete zal worden opgelegd die oploopt tot in de duizenden euro's. Waarbij dan misschien nog een extra cel - of werkstraf aan verbonden is.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:12.