actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th October 2013, 13:43
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User

Het is een nobel doel om zo de mensen die het sociaal systeem kapot maken te ontmaskeren. Maar ik denk ook aan de mensen die recht hebben op zo'n uitkering. Zij worden nu nog eens extra gecontroleerd en hebben minder privacy, dit is niet bevorderlijk voor hun eigenwaarde. Ik geloof trouwens dat dit fenomeen niet nieuw is, het is heel makkelijk om mensen via Facebook te betrappen maar ik denk dat men er ook rekening mee moet houden dat mensen op Facebook alleen maar het mooie zetten van hun leven. Zo zullen ze inderdaad foto's van tickets naar hun thuisland posten maar niet dat ze al weken niet meer deftig hebben gegeten en geen nieuwe kleren hebben kunnen kopen. Facebook is een handig middeltje maar ik het moet gecombineerd worden met een huisbezoek en op z'n minst een gesprek vooraleer het OCMW overgaat naar het schrappen van een uitkering. Een huisbezoek duurt echter langer dan een controle op Facebook en in deze tijden van besparingen zullen OCMW-voorzitters volgens mij sneller voor een Facebook-controle kiezen.
Met citaat antwoorden
Oud 26th October 2013, 17:48
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User

Op Facebook kan je even goed 'foutieve informatie' zetten, denk ik dan. Toch vind ik dit een goed initiatief van het OCMW in Antwerpen. Sommige mensen profiteren veel te hard van de hardwerkende mens. Sommige 'profiteurs' kunnen zich dan toch een iPhone permitteren, terwijl sommige werkende mensen hier zeer hard voor moeten sparen. Dan is er in mijn ogen iets mis met deze maatschappij. Ik hoop dat zulke 'profiteurs' op nog betere manieren kunnen worden gevat, waardoor het geld terechtkomt bij diegenen die het geld ook daadwerkelijk nodig hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:13.