actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Vorige Post   Volgende Post
Oud 7th April 2013, 17:59
I*ndy.Van.Noten I*ndy.Van.Noten is offline
Registered User

Persoonlijk had ik door de naamkeuze van de nieuwe Paus zulke uitspraken al wel min of meer verwacht, Fransiscus van Assisi was namelijk ook een man die erg begaan was met de wereld en de natuur, alsook met de dieren.(werelddierendag is dan ook verwijzend naar Fransiscus van Assisi, lees: http://www.dapbreukelen.nl/main/jeug...dierendag.html) Hij is ook degene die de orde der Fransiscanen heeft opgericht, waarin armoede centraal stond. Voor al deze elementen roept dan ook de nieuwe Paus op, wat voor mij geen verrassing is door de opgedane voorkennis. Wel vind ik het erg positief dat de Paus hiertoe oproept, zodat de ogen van de mensen hopelijk toch nog meer opengaat en de mensen zich hiervoor misschien toch (nog) meer gaan inzetten. Ik hoop het alvast! En ik ben ook zeer benieuwd naar wat de nieuwe Paus ons nog zal brengen.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:27.