actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th March 2013, 11:44
dries.crauwels dries.crauwels is offline
Registered User

Question Wel genoeg nagedacht over eventuele gevolgen?

Zeer begrijpelijk dat er gemeentes zijn die niet meer willen strooien wegens een te hoog bedrag dat hiervoor uitgetrokken moet worden. Maar wat zullen de gevolgen zijn? Meer ongevallen tijdens de winterperiode is zeker een gevolg dat niet te vermijden is. Een tweede gevolg, dat grotendeels te maken heeft met het eerste. Wat als er een ongeval plaatsvond en de hulpdiensten niet op tijd ter plaats kunnen zijn wegens te gladde wegen? Volgens mij zouden de gemeentes er dus zeker niet slecht aan doen om nog eens heel goed na te denken over de gevolgen van het afschaffen van strooien.
Met citaat antwoorden
Oud 19th March 2013, 11:59
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User

Strooien of niet?

Uit het artikel blijkt duidelijk dat er een probleem is, want strooien kost teveel geld, maar niet strooien brengt de veiligheid van het verkeer in gevaar met mogelijke ongelukken tot gevolg.
Toch denk ik dat we niet moeten blijven stilstaan met alle mogelijke gevolgen, maar moeten zoeken naar mogelijke oplossingen. Zoals aangegeven bijvoorbeeld alleen de hoofdbanen strooien. Zelf woon ik in een klein straatje, waar toch wel veel verkeer passeert. Toch mogen we van geluk spreken dat als het sneeuwt er één keer gestrooid word. Daarom ruimt mijn vader zelf de sneeuw en strooit hij zelf op de belangrijkste plaatsen (kruispunt, oprit…). Dus misschien is het wel een oplossing om de mensen die in de kleine straatjes wonen zelf te laten strooien. Zij weten immers zelf het beste waar er gestrooid moet worden. Dit is ineens een oplossing voor het teveel strooien dat slecht zou zijn voor de wegen en het milieu.
Dus in plaats van ons te focussen op het probleem, denk ik dat we ons moeten focussen op mogelijke oplossingen, waarvan er volgens mij voldoende zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:15.