![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik ga volledig akkoord met de mening van Charlotte. Ik heb de app net uitgeprobeerd. Wanneer je da app download komt er een melding dat deze app niet mag worden gedownload onder de 17 jaar. Dit is enkel maar een melding want nadien kan je de app gewoon downloaden, ongeacht welke leeftijd je hebt. Er verschijnt dan een sigaret op het scherm en je moet inhaleren aan de microfoon van je smartphone. Wanneer de sigaret "opgerookt" is kan je er meteen weer een nieuwe nemen. Dit kan dus bij jongeren aanzetten tot roken maar, hier is het gratis en een pakje sigaretten kost heus wel wat meer geld.
|
#2
|
|||
|
|||
Dit vind ik ronduit belachelijk! Het is als zeggen dat geweldadige videogames spelen zich ook effectief uit in geweld. Dit wordt vaak aangehaald in studies dat dit zeer moeilijk aan te tonen is. Er is slechts één studie geweest die dit vooroordeel bevestigt. Deze studie is vaag en gebruikt een zeer indirecte onderzoeksmethode waarbij veel wetenschappers zich ook vragen stellen.
Daar bovenop zijn de criminalitei- en geweldcijfers de voorbije jaren sterk gedaald zijn terwijl zulke games een stuk populairder geworden zijn. Citaat:
Citaat:
Stel: jij ziet over een mooi kledingstuk. Al heb je die reclamespot 1000x gezien, dan sprint je tenslotte toch ook niet onmiddelijk naar de winkel om dit te kopen... Om tevens ook even citaat aan te halen uit het artikel van BMJ: Citaat:
Waar ik het wel mee eens ben is dat dit wettelijk gezien gereguleerd moet worden. Een moeilijke opgave weliswaar. Tabakproducenten hebben nu eenmaal de gewoonte om achterpoortjes in regelgevingen te vinden... 1. Artikel over studie Anderson 3. Artikel over onderzoek dat aantoont dat sommige vormen van spelen andere effecten hebben 3. artikel op BMJ... |