![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
||||
|
||||
Tegen mij werd vroeger in de les economie gezegd dat internetbankieren heel veilig was en dat we dit eigenlijk meer moesten doen. Het zou ons leven namelijk vergemakkelijken.
Maar nu lees ik dat dit helemaal niet het geval is. Een miljoen euro is niet niks en dan nog op de manier waarop het werd binnengehaald. Deze hackers wisten wat ze deden en de 480 mensen die dit jaar werden bestolen zijn nu zeker en vast hun vertrouwen kwijt in het internetbankieren en al dan niet de bank zelf. Ik hoop dat hier een snel een oplossing voor gevonden wordt. Want ik zou niet graag de volgende persoon zijn die merkt dat zijn bankrekening een paar duizend euro's lichter is. Het wordt dus wachten op een nieuwe antivirus of anti-spyware die het probleem kan aanpakken. |
#2
|
||||
|
||||
Citaat:
![]()
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#3
|
|||
|
|||
Ikzelf ben nooit een voorstander geweest van internetbankieren, net omdat er het risico bestaat dat je gegevens achterhaald worden en een hacker je kan bestelen vanachter zijn computer.
Nog niet zo lang geleden had mijn bank me aanbevolen om via het internet te bankieren. Ik was toen wantrouwig en ik heb geweigerd. Als ik dit artikel lees, ben ik blij dat ik niet heb toegezegd. Volgens mij zijn we, zoals al eerder werd aangehaald door Yana en Malou, te weinig op de hoogte van de gevaren van het internetbankieren en van de maatregelen die we kunnen nemen om onszelf te beschermen van hackers. Van fenomenen als phishing had ik nog nooit gehoord. Een niet onbelangrijk ‘detail’ om te weten als je geen risico’s wil lopen… Daarnaast is het idee van Michaël om nieuwe antivirus of anti-spyware te ontwikkelen die ons behoedt van zulke mails, ook een goede oplossing. Als banken dit idee kunnen combineren met het informeren van hun klanten omtrent de gevaren en hoe je veilig kunt internetbankieren, zullen al veel van zulke problemen vermeden kunnen worden. |
#4
|
|||
|
|||
Internetbankieren is in onze huidige maatschappij niet meer weg te denken. Ik zie immers niet meer alle mensen naar de bank stappen om er een overschrijving te doen of om er hun saldo op de rekening te raadplegen. Thuis via de computer uw verrichtingen doen, is ontzettend gemakkelijk. Je kan het doen wanneer je wil ('s nachts, in het weekend,...). Ook voor de banken is deze vorm van bankieren tijdbesparend. Het is dan ook logisch dat zij thuisbankieren aanraden aan hun klanten. Ik ben er van overtuigd dat banken alle mogelijke maatregelen nemen om het zo veilig mogelijk te maken, maar natuurlijk zullen er altijd kapers op de kust zijn die de best beveiligde systemen toch kunnen omzeilen. Ik vind het dan ook belangrijk dat de bank de klanten de nodige informatie geeft om het systeem te beveiligen. Een anti-virus pakket installeren is belangrijk. Ook moeten de klanten weten dat zij niet op bepaalde mails mogen reageren en zeker geen gegevens doorgeven. Thuis hebben mijn ouders ook al een aantal phishing mails van o.a. ING en de post gekregen. Zij deleten deze onmiddellijk.
|