![]() |
|
|
|||
|
|||
Ik vind dat er nog veel te veel mensen hun organen niet willen afstaan. 188 000 mensen vind ik persoonlijk niet weinig. Daarom vind ik ook dat hier iets aan gedaan mag worden. Waarom worden niet gewoon alle bruikbare organen (organen die niet beschadigd zijn door ouderdom of andere redenen) uit het lichaam van de overledene gehaald? Ik vind dat de nabestaanden hier veel te veel zeggenschap over hebben. De wet mag de regelgeving hieromtrent wel eens aanpassen. Het is namelijk zo elk orgaan een mensenleven kan redden...
Er mag dus niet getwijfeld worden bij de afname van een orgaan. De een zijn dood is de ander zijn brood |
|
|||
|
|||
Ik vind het zeker enorm positief dat er steeds meer mensen vrijwillig hun organen willen afstaan. Dat je nog levens kan redden wanneer je gestorven bent, is een zeer mooi gegeven! Maar ik vind de wetgeving zoals het nu is wel goed. Er moet ergens wel rekening gehouden worden met de nabestaanden... Ik ben gewoon van mening dat er zoveel mogelijk mensen zich moeten opgeven als vrijwillige donor en dan kunnen de nabestaanden zich niet meer verzetten en zullen dit waarschijnlijk ook niet meer doen omdat ze weten dat het een laatste wens is van de overledene.
|
|
|||
|
|||
Dat het aantal orgaandonoren verviervoudigd is, is zeker positief nieuws. Het systeem van de 'automatische donor' is een erg goed idee. Zo zullen er weer meer mensen gered kunnen worden. Toch zijn er ook nog een groot aantal mensen (100) die stierven omdat een donororgaan niet op tijd beschikbaar was. Hopelijk zal het aantal donoren in de toekomst nog stijgen.
|
|
|||
|
|||
Inderdaad, goede zaak!
De toekomst ligt volgens mij nog steeds in de geneeskunde op alle gebied. Ik vond een citaat op het internet dat bij dit onderwerp wel goed past, lees het maar eens. Ik zou m'n leven ervoor geven niet dood te hoeven gaan. (Kees Torn) |