![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Als er echt beslissingen op school genomen worden of er worden dingen gedaan die niet correct zijn én er is na onderling overleg tussen de ouders en de directie echt geen compromis te sluiten dan zou ik begrijpen dat de ouders een proces aanspannen. Maar als er voor een ongegronde reden al direct naar een advocaat wordt gestapt vind ik niet kunnen. Dat de school de schorsing ongedaan heeft gemaakt omwille van de slechte publiciteit met dat proces, begrijp ik langs de ene kant van de school wel, maar ik vind het niet kunnen dat een school op zijn beslissingen moet terugkomen, terwijl ze wel gegrond zijn, omdat ouders dreigen met een proces.
|
#2
|
|||
|
|||
Het is jammer dat het zover moet komen.
Ik begrijp ( uit ervaring van een medestudent ) dat wanneer je weet dat een leerkracht expres er alles aan doet om jou te buizen, en jou leven zuur te maken dat er stappen ondernomen worden. Maar gewoon leerlingen die niet geschikt zijn voor die richting en op een juiste manier er niet door gelaten worden, kom op. Leerlingen en ouders proberen zo het gezag van de leerkrachten te ondermijnen. Ook zij hebben een opvoedende functie. En wat als ouders en leerkrachten totaal niet meer kunnen samenwerken? Wat geven ouders hun kinderen mee als opvoeding? ' Vind je het niet goed , procedeer dan maar' Mooie opvoeding ... Als ze later zo tegen hun baas gaan doen...
__________________
Vero |
#3
|
|||
|
|||
Ik ben het er volledig mee eens, dat je als leerling een advocaat onder de arm neemt wanneer een beslissing op school onterecht is. Cfr. je hoort ook vaker dat studenten in het hoger onderwijs hun examenresultaten gaan aanklagen.
Langs de andere kant zijn leerlingen ook mondiger geworden. Vroeger was het dat de ouders achter de leerkracht stonden. Maar de tijden veranderen, en nu staan ouders achter hun kinderen. Zoals ik in dit artikel kan lezen had de school wel recht om een tuchtprocedure te beginnen. Ze hadden voor de leerling in kwestie al een aangepast traject voorgesteld (differentiatie!). In mijn ogen was dit een zeer mild traject. En als de leerling dan nog niet wil luisteren, is het volgens mij gepast om stappen te ondernemen. |