![]() |
|
|
|||
|
|||
Ik kom bijna dagelijks over de E34. Vooral aan de op- en afritten liggen vaak zakken met vuiligheid.
Na een tijdje zijn ze verdwenen, maar nooit voor lang, want enkele dagen later liggen er weer. Zelfs hier in de omstreken zie je vaak hopen vuilzakken naast openbare vuilbakken staan. Zelf ben ik ook roker. Vaak doe ik mijn sigaret op de grond uit, bij gebrek aan vuilbakken of assenpotten. Dus ik maak er mij soms ook wel eens schuldig aan. |
|
|||
|
|||
Sluikstorten is een groot probleem, maar ik snap niet goed waarom mensen zoveel afval in de natuur willen gooien. Oké, ik kan begrijpen dat mensen niet graag betalen voor vuilniszakken, het ophalen van hun vuilnis,... Maar dat is nog geen reden om alles in de natuur te dumpen.
Boetes geven kan een optie zijn om dit probleem te helpen oplossen, maar het is moeilijk om mensen te betrappen dus ik denk dat dit niet zoveel zal uithalen. Maar ik vind het toch niet zo 'n heel slecht idee. Als je al eens een boete hebt moeten betalen denk ik da je niet meer zo snel opnieuw je afval ergens gooien waar het niet hoort te liggen. Wat betreft het artikel van de boete voor het wegwerpen van een drankblikje; ik vind het wel een hele zware boete. Maar de man had zich niet zo moeten gedragen wanneer ze zijn rijbewijs wilden controleren. |
|
|||
|
|||
Ik begrijp ook niet waarom er zoveel mensen zijn die hun afval in de natuur storten. Ok, afval laten ophalen is duur maar de natuur is ongelofelijk belangrijk voor ons. Daarom vind ik het allereerst al belangrijk dat ouders, leerkrachten, ... kortom volwassenen kinderen duidelijk maken dat de natuur vervuilen niet kan. Als we dit doen is het al een eerste stap.
Net zoals vooraf aangegeven moet er ook controle worden gedaan zodat mensen die effectief storten een hoge kans lopen op een boete. Hopelijk werpt dit dan zijn vruchten af. |