actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 31st December 2008, 14:10
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User

Ik vind aids een van de ergste ziektes op aarde.
Niet enkel om het fysieke aspect (al is dat ook zeer ernstig!) maar ook om andere redenen.
Iemand met aids wordt vaak anders bekeken door mensen of zelfs verstoten.
Er zijn nog veel vooroordelen over aids en sommige mensen denken nog steeds aids te kunnen krijgen door in contact te komen met een aidspatiënt.
Het moet verschrikkelijk zijn om je vrienden, familie e.d. te verliezen omdat zij angst hebben van jouw ziekte en dus ook van jou. Ook heb ik eens een verhaal gehoord over een meisje die HIV besmet was nadat zij verkracht was.
Die verkrachting alleen brengt al genoeg problemen met zich mee. Een constante herinnering aan die gebeurtenis door een dodelijke ziekte maakt het enkel 100000x erger!

Verder is het ook een van de weinige ziektes waar echt nog weinig 'middeltjes' voor gevonden zijn. Ik hoop dat hier snel verandering in kan komen.
Met citaat antwoorden
Oud 31st December 2008, 16:11
Billy Bosmans Billy Bosmans is offline
Registered User

AIDS ie een en blijft een verschrikkelijkie ziekte maar moet wel zeggen dat het een slim virus is om de witte bloedcellen aan te vallen en die te infecteren. Ik wist niet dat het virus zolang bestond maar toen waren de mensen nog niet zo ver technisch ontwikkeld.

De enige manier dat je AIDS kunt krijgen is om, in geval van een man, zijn sperma in jezelf te krijgen. (Ik ga niet in detail). Of dat bloed van de besmette over je wonden gaan of in je bloedbanen door ogen en mond bevoorbeeld. En dat je AIDS kan krijgen door te kussen is alleen geldig als de besmette een blaasje heeft in de mond of je moet 1000 l speeksle van hem/haar slikken.

De vooroordelen vind ik rampzalig voor de mensen om zo bekeken te worden, ik ben blij dat ik goed geinformeerd ben over deze ziekte daardoor zijn mijn vooroordelen verdwenen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:55.