![]() |
|
|
|||
|
|||
Ik vind het ook normaal dat er niet gekust mag worden op school. Op mijn secundaire school mocht dat ook niet, ook niet op elkaars schoot zitten en zelfs handje vasthouden was uit den boze. De directie had namelijk schrik dat dit allemaal zou leiden tot meer... Daarom dat we ook niet het op gras mochten liggen...
Uiteraard werd er wel gekust op school, je moet alleen goed uitkijken dat er geen leerkrachten in de buurt zijn. Het is moeilijk als directie om grenzen te stellen dus ik begrijp wel dat dit hun regels waren. Kussen zou ik ook verbieden, omdat sommigen er dikwijls in kunnen overdrijven zodat het geen prettig zicht meer is. Ik vind dus wel dat de school in het artikel gelijk heeft. Als de leerlingen toch zo graag willen kussen, kunnen ze dat altijd nog stiekem doen, dan is het nog spannend ook! |
|
|||
|
|||
Helemaal mee eens! Uitingen van affectie horen nu eenmaal niet thuis op school. Als je bekijkt op welke leeftijd jongeren er tegenwoordig "aan beginnen" kan dit misschien wel een soort remmende factor zijn. Jongeren zijn nl. veel te vroeg seksueel actief!
Dit artikel toont maar weer 'ns aan dat filmsterren en zangeressen een grote invloed hebben op pubers. Misschien kan de school dan ook meteen aan de leerlingen meegeven dat ze zich niet moeten spiegelen aan hen. Ja, ik weet het, makkelijk is het niet. Maar het komt het zelfbeeld van de jongeren alleen maar ten goede! |
|
|||
|
|||
Groot gelijk!
Ik ben het volledig eens met dit verbod. Liefde op school kan wel naar mijn mening maar in een school context kan deze liefde niet grenzeloos geuit worden. Kussen hoort niet meteen op een school thuis dat doe je elders. Bovendien lees ik in het artikel ook dat het op die school blijkbaar de gewoonte geworden is dat tienermeisjes van 14 elkaar soms tot minuten lang met een intieme kus begroeten! Als dit allemaal zomaar moet kunnen in het kader van de privé sfeer en het uiten van affectie! Ik denk dat het nodig is dat wanneer zulke zaken zich voordoen daar onmiddellijk paal en perk aan gesteld wordt.
Ook lijkt het me zinvol om te benadrukken dat popsterren vaak geen goed voorbeeld zijn om na te volgen: overspel, drugs, verspilzucht, … breng deze aspecten ook onder de aandacht. Pubers gaan het niet graag horen en in eerste instantie haalt het misschien weinig uit maar zegt het spreekwoord niet de aanhouder wint? |
|
|||
|
|||
Ik vind het verbod nogal drastisch..
'Geen liefde uiten op school' is ook niet direct een goede aanpak om kinderen duidelijk te maken dat niet alles van intiem gedrag aanvaard wordt op school. Men moet inderdaad een duidelijke grens trekken als het over zulke dingen gaat. Maar niet meer zoenen op school, dat gaat toch wat te ver. |
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Maar goed, over het artikel: Ik verschoot er ook van dat iedereen hier toch ongeveer dezelfde mening over deelde. Ik had verwacht dat er toch een aantal zouden zijn die akkoord gingen met de leerlingen. Ik vind het ook normaal dat de leerlingen dit niet mogen. Het geeft hen immers nog maar eens een nieuwe trend en diegene die niet volgen, hebben weeral een reden om gepest te worden. Verder vind ik de reden van de leerlingen al genoeg om het te verbieden. "Madonna en Britney Spears doen het ook" ![]() Verder vind ik het ook maar vies moest ik 14-jarige meisjes gedurende enkele seconden zien kussen met elkaar. Misschien ben ik dan wel preuts of conservatief. ![]() |
|
|||
|
|||
Ik vind het niet meer dan normaal dat er niet mag gekust worden op school. Ik denk dat dat bij iedereen op school zo wel het geval zal geweest zijn. Bij mij stond het duidelijk in het schoolregelement vermeld. Als we dit gaan toelaten, gaat het al snel escaleren. Dit is zoals roken op school. Als je dit gaat toelaten, ga al je snel komen tot situaties komen waarin de leerlingen vinden dat alcohol drinken op school ook moet kunnen.
Let wel dat ik het hier over een middelbare school heb. De jongeren kennen vaak geen grenzen, dus moeten er nog duidelijke grenzen gesteld worden. |