![]() |
|
|
|||
|
|||
Ik zou het heel jammer vinden dat de koning Adam G. een strafvermindering zou geven. Wat hij gedaan heeft zal bij iedereen nablijven, want zoiets doe je niet! De koning zou ook uit respect voor de ouders, familie en de advocaat dat niet mogen doen! Ze hebben er al genoeg misererie mee gehad! Ik vind je krijgt een straf die je verdient, dus je moet die dan ook volledig uitzitten. Wat heeft het dan nog voor zin om iemand vb voor 20 jaar te veroordelen en hem dan al na 10 jaar vrijlaten. Dit vind ik toch wel wat absurd!
|
|
|||
|
|||
Ik hoop net als jullie dat ze hem niet vervroegd vrijlaten. Maar hier in België weet je nooit. Ik vind dat moordenaars hier veel te vlug vrijkomen. Een moord kan je niet goedmaken. Al zit je jaren opgesloten, dat maakt de moord nog altijd niet ongedaan. Dus al zitten moordenaars hun hele straf uit, zelfs dat vind ik niet genoeg.
|
|
|||
|
|||
Leve de koning!
De gedachte dat de koning over vrijheid en opsluiting kan beslissen, geeft mij een middeleeuws gevoel. Op die manier zet je de rechtspraak voor schut. Het feit dat de koning gratie kan geven was mij niet onbekend. Mijn vader was vroeger cipier en vertelde me dat bij kerstmis koning Bouwdewijn vaak gratie verleende aan enkele gevangenen. Dit vond en vind ik nog altijd vreemd. Ach ja, sommige tradities blijven en ik ben er zeker van dat hierdoor in de gevangenis soms “leve de koning!” galmt.
|