![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ik ben het volledig eens met de denkwijze van Jolien. Als je weet waar de flitspalen staan, ga je ook je rijgedrag aanpassen aan de posities van de flitspalen. Zelfs op verschillende radiozenders bestaat er een aparte rubriek "Vallende Sterren". Maar dit is dan vooral gericht op de positie waar bemande flitscamera's staan. Als je op de openbare weg rijdt en je word voorbij gestoken zie je vaak dat de persoon in kwestie volledig op zijn rem gaat staan wanneer hij een flitspaal nadert.
Maar waarom zijn in België deze controles zo streng en bijvoorbeeld in Duitsland veel minder? Want in Duitsland op de autosnelwegen mag je zo hard als je wil rijden. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
'Tijd winnen' is voor veel bestuurders een argument om zich niet aan de snelheidslimieten te houden. Nochtans win je niet veel tijd door te snel te rijden.
Wie 10 km door de bebouwde kom rijdt met een snelheid van 60 km/uur heeft 10 minuten nodig om die afstand af te leggen. Dezelfde afstand met 50 km/uur afleggen, duurt 12 minuten. 10 km/uur te snel rijden over een afstand van 10 km levert dus maar 2 minuten tijdwinst op. Zijn die paar minuutjes een snelheidsovertreding waard met gevaar voor uw eigen leven en dat van andere weggebruikers? |