actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th March 2008, 21:18
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
en de kinderen mineraal water laten drinken
KRAANTJESWATER!!!
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 12th March 2008, 09:11
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User

Wel wel, is de Belg zo'n frisdankzuiper? Dan kan ik toch met een gerust hart zeggen, dat er bij mijn ouders geen frisdrank in huis kwam (fruitsap en eventueel sweppes) en in mijn gezin nu (dat nog slechts uit 2 leden bestaat), komt er ook geen frisdrank binnen.
En idd, uit vriendelijkheid voor het milieu en kwestie van geld te besparen drink ik kraantjeswater...

Cola is vooral superslecht omdat het barstensvol zuren zit, die de kalk enzo van je beentjes/tandjes aantasten.
Oud 12th March 2008, 11:46
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Wat ik niet snap is dat zoveel mensen light versies drinken.
Je bent sowieso slecht bezig, door dan de light versie te drinken ben je niet veel beter bezig.
Light versies zijn soms zelfs nog schadelijker dan de gewone versies. Ze zijn er nog altijd niet uit welke gevolgen cola light bijvoorbeeld heeft. Maar de veronderstellingen is voor mij genoeg om het niet te drinken.
Thuis wordt er bij ons cola enzo gedronken, ik heb er zelf voor gekozen om fruitsap en water te drinken. (ik drink geen kraantjeswater omdat er bij ons in de streek te veel van iets in zit, vraag me nu niet wat )
Als ik in Engeland ben drink ik altijd kraantjeswater met een soort grenadine. Daar hebben ze teminste vele verschillende smaken. Mijn favoriet is "apple blackcurrant" mmmmm dat mis ik soms wel als ik hier in België ben. Misschien moeten ze dat meer op de markt brengen om zo mensen minder cola te laten drinken. Ik ben er mee akkoord dat deze grenadines ook niet heel gezond zijn maar in vergelijking met cola is het toch een hele vooruitgang vind ik zelf!
Met citaat antwoorden
Oud 13th March 2008, 17:56
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User

Amai! Hier schrik ik echt van! Dit wil toch zeggen dat er in de week ook veel frisdrank wordt gedronken. Bij ons was het vroeger zo: enkel frisdrank in het weekend! In de week was het enkel water of eventueel fruitsap. Ik vond dat een goede regel!
Met citaat antwoorden
Oud 14th March 2008, 11:30
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User

reactie

Bij ons thuis was altijd frisdrank in huis. Er was geen vaste regel wanneer we wel of geen cola mochten drinken. k zelf heb nooit cola gedronken, omdat ik dit echt niet lust, ook andere frisdrank heb ik nooit veel gedronken.
Maar mijn ouders hebben ons wel altijd gezegd, dat veel cola drinken heel slecht was voor je lichaam, vandaar dat ik het misschien niet lust.
Mijn voorkeur gaat uit naar water en fruitsap, dit zouden beter meer mensen drinken

.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:02.