![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Volgens mij is het ook niet zo'n goed idee om Nederlands ook nog eens in andere vakken te integreren. Dit is niet eerlijk voor degene die niet goed Nederlands kunnen vind ik. Bij ons in het middelbaar was Nederlands ook geïntegreerd in het vak geschiedenis, dus als je op je toets van geschiedenis een dt-fout schreef, verloor je ook punten. Wat niet altijd leuk was als dat er juist voor zorgde dat je gebuist was.
Maar langs de andere kant is het ook weer wel een goede oefening om zonder fouten te leren schrijven. Maar ik vind wel dat dit alleen toegepast mag worden in de zwaardere theoretische richingen. Want anders kunnen zo'n regels veel leerlingen de das om doen. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Dan zou je namelijk moeten weten dat spelling geen kwestie is van 'goed kunnen' of niet, maar simpelweg van regeltjes leren. En nog niet eens zo'n moeilijke regeltjes heb ik mijn lln in het begin van het schooljaar kunnen duidelijk maken. Vooral d/t, want dat is eigenlijk bijna het eenvoudigste van heel het vak Nederlands, alleen krijgen de meeste lln het op de verkeerde manier ingelepeld.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |