actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Komen de Sint en de kerstman volgens jou te vroeg in het (winkel-)straatbeeld
Neen, moet kunnen... 8 13.33%
Ja, te vroeg! 52 86.67%
Stemmers: 60. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th November 2007, 07:19
toon caers toon caers is offline
Registered User

Lightbulb

Citaat:
en wacht nog een dikke maand om die 'gevelkerstmannen' op te hangen!!!
Wat dat betreft is deze site het bezoeken waard.
Met citaat antwoorden
Oud 8th November 2007, 16:05
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User

In mijnen oude tijd ...
Toen mochten wij de week voor Sinterklaas ons briefje klaarzetten en dan waren die de volgende morgen weg en liet de Sint zijn sporen na (een chocoladeventje, mandarinnekes, ...) en dan met Sinterklaas zelf kwamen er cadeautjes en geen dag vroeger!

Tegenwoordig moeten de kinderen 10 keer sinterklaas gevierd kunnen hebben en dat dan nog eens maal 3 (minstens) bij de ouders, bij de grootouders links en bij de grootouders rechts. Dan spreken we nog niet van alle kinderen die nog eens vieren bij de stiefpappa en daar de grootouders en de stiefmamma en daar de grootouders, ... dat kost de mensen een bom geld en, tot daaraan toe, je maakt je kinderen blij, maar doe dat dan in de naam van jezelf niet in de naam van de Sint.

Zo lossen verschillende anders gelovigen het probleem op, "Jullie krijgen van pappa en mamma een cadeautjes omdat ze jullie graag zien." Zo wil ik het later trouwens ook doen. Kinderen mogen gerust weten waarom de buurjongen een gsm krijgt en de andere buurjongen niets (wegens geld te kort)... Sinterklaas moet niet degene zijn die oneerlijk is hé...
Oud 11th November 2007, 15:21
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User

Kerst té vroeg?

Ook ik erger mij er mateloos aan dat de kerst- en sinterklaasperiode als maar vroeger wordt gestart. We zitten nu midden november en al sinds eind oktober vielen er sporadisch boekjes van allerhande speelgoedwinkels in de brievenbus. Ik vond dit vroeger heel leuk want dan kon je al beginnen aanduiden welke dingen je wou. Maar toen lagen die boekjes ook pas eind november in de brievenbus. Momenteel moeten de kinderen 'ocharme' nog een dikke maand wachten alvorens de Sint hun cadeautjes bezorgt. Zelfs nu al hangt er kerstverlichting in het stadscentrum van Lier. Verschrikkelijk, ze steken de lichtjes nog niet aan maar toch, als ze er hangt vind ik het ook belachelijk dat die lichtjes niet branden... Die hele drukte rond de eindejaarsperiode is natuurlijk al enkele jaren fel overroepen. Iedereen wil hét beste kerstfeest, de mooiste cadeautjes, de lekkerste gerechten, de mooiste kleren,... Wat een drukte wanneer je in het centrum van Antwerpen gaat winkelen. Iedereen staat hier wel met andere gevoelens tov maar ik vind dit gezellig. Wel ja, niets zo plezant als op de Meir lopen met duizende andere mensen die 'vlug vlug' nog hun kerstinkopen moeten doen en verschillende winkels afschuimen om 'dé cadeau' uiteindelijk op het allerlaatste moment nog te vinden. Deze drukte met leuke kerstmuziekjes op de achtergrond in het Centraal Station. Geweldig... Zie mij hier nu zitten, ik roep al deze gedachten op en ik begin er van te stralen. Mm lekker gluhwein, pannenkoekjes, warme chocolademelk, jenever... Dat hoort er allemaal bij! En ja, ik ben blij dat ik rond de kerstperiode met de ganse familie nog eens rond tafel zit. Gezellig bij praten met een glaasje en lekker eten. Door het jaar loop je elkaar al wel eens voorbij in al die drukte maar dan maak je er (misschien ook uit verplichting) gewoon tijd voor.
Bij ons in Herenthout is het op 8 december al kerstmarkt, misschien voor de meeste té vroeg (twee dagen na het bezoek van de Sint) maar ik vind dit niet zo erg. Er zijn vele mensen die midden in de kerstperiode weinig tijd hebben om deze markten af te schuimen. Doordat deze enkele weken vroeger worden gedaan word je zo al een beetje ondergedompeld in deze sfeer.
Alvast voor iedereen prettige eindejaarsdagen!
Met citaat antwoorden
Oud 13th November 2007, 10:24
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User

Te Vroeg!!

Ik vind het echt te vreog, komaan, de zomervakantie was juist voorbij en ik kreeg al kerstmisboekjes in mijn bus. En dan vooral kerstboekjes, sinterklaas werd blijkbaar eerst overgeslagen. Je gaat het zien, wanneer dat de kerstboom juist weg is, liggen de paaseieren al in de winkel...

Voor de lekkerbekken onder ons is dit uiteraard heel plezant, want als ze een lekker stukje chocolade willen eten, dan kunnen ze altijd een zakje paarseieren eten. Want ik heb de afgelopen jaren veel in januari al paaseitjes kunnen eten.

Maar ik vind het veel te vroeg, naar zo'n feesten moet uitgezien worden, je moet gelukkig worden als je eindelijk die eerste prachtig versierde kerstboom ziet staan in de etalages wanneer je zelf lekker warm ingeduffeld voor de koude winter bent aan het ronddwalen in de winkelstraten. Je moet gelukkig worden van de vele neppakjes in de etalages, omdat je weet dat binnenkort voor jou ook pakjes klaarliggen onder de kerstboom thuis. Je moet niet denken dat die cadeautjes daar toch al een paar maanden liggen en dat je al kan zien dat er al stillaan een laagje stof op aan het verschijnen is.

Daarom vind ik het veel te vroeg!! Ik vind altijd die decembermaand iets hebben, kerstverlichting boven de straten, lekker koud buiten maar weten dat je lekker warm binnen zit, pakjes overal, muziek op de straten...
Met citaat antwoorden
Oud 14th November 2007, 09:05
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User

Ik vind dit toch ook te vroeg. Kerst enzo, het is allemaal heel gezellig, maar sinterklaas moet nog komen, en dan al met kerstspullen beginnen, dat vind ik te vroeg. Natuurlijk wel een slimme zet van de winkels, zo beginnen zij nu ook al vroeger kerstspullen te verkopen. Voor hun zal dit niet nadelig zijn. Maar kerst moet toch iets blijven vind ik, voor eind december... Het is heel gezellig, maar laat het ons ook gezellig houden en het niet beginnen 'uitbuiten' door in oktober al met kerstspullen te beginnen. Ik vind persoonlijk dat je toch zeker moet wachten tot na Sinterklaas om aan kerstmis te beginnen denken.. Maar ja, iedereen zijn eigen mening natuurlijk :-)

Met citaat antwoorden
Oud 15th November 2007, 11:12
Levi De Rademaeker Levi De Rademaeker is offline
Registered User

Australische kerstmannen slachtoffer censuur

Australische kerstmannen slachtoffer censuur

Australische kerstmannen zijn woedend. Westaff, een belangrijk kerstmannenverhuurbedrijf, heeft namelijk de kreet "Ho, ho, ho!" verboden die Australische kerstmannen traditioneel gebruiken. Bij een bepaalde platte uitspraak zou het teveel lijken op het woord voor hoer. Nu moeten de kerstmannen voortaan “Ha, ha, ha!” gaan zeggen. Het probleem is dus dat kinderen bij “Ho, ho, ho”, verkeerde gedachten zouden kunnen krijgen. Door daar nu zo de aandacht op de vestigen, zal dat zeker gebeuren. Zo gaat dat immers. Nog nooit is er iemand over de traditionele kerstroep gevallen, maar nu wel dus. Hoe kan dat? Het begint ermee dat het iemand opvalt dat ‘ho’ en ‘hoer’ op elkaar kunnen lijken. Waarom valt dat iemand op? Het antwoord is vrijwel zeker: omdat de man (of vrouw) zelf een onreine geest heeft. Dubbelzinnigheid wordt dat genoemd. Iemand vertelt iets en opeens begint iemand geheimzinnig te grinniken. De anderen gaan nadenken en o, ja, daar begrijpen ze het ook. Meestal is dan de toon gezet en gaat het de rest van de tijd zo door. Niets kan meer worden gezegd zonder dat er een nieuw gelach volgt. Nu is de oplossing van het probleem kennelijk dat niemand meer iets mag zeggen wat bij een ander onreine gedachten kan oproepen. Dat is de wereld op zijn kop. Bij “Ho, ho, ho” heeft nog nooit iemand aan “hoer, hoer, hoer” gedacht, maar vanaf nu dus wel. De oplossing is nu erger dan de kwaal. Wat had er dan moeten gebeuren? Gewoon niets. Geen slapende honden wakker maken. De baas van Westaff zou zich eens moeten beraden over zijn eigen motieven en gedachteleven. Volgens mij zit daar het probleem. Zoals de mens denkt zo doet hij.

bron: http://kadegi.blogspot.com/
+ radio Donna
Met citaat antwoorden
Oud 15th November 2007, 15:27
steven.ingang steven.ingang is offline
Registered User

hmm

ja idd het is te vroeg bij ons in de cash fresh lagen er deze zomervakantie paaseitjes

waren ze ze vergeten weg te halen misschien...? wie weet
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:05.