actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2007, 20:46
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: poederlee
Posts: 117
Echt een probleem

Vorig jaar heb ik op de universiteit van Hasselt les gevolgd. Dus ik weet wat de problematiek is van de E313. De maatregel van de 90km/u haalt weinig uit want dat is niet het probleem. Het probleem is de op en afritten die zijn levensgevaarlijk. Ze zijn te kort die verlenging is een verbetering maar geen oplossing. Want de auto's staan nog altijd op de afrit en de pechstrook. En als de auto's maar 90km/u rijden zit je nog altijd met het zelfde probleem. Want het zijn de vrachtwagens die het oprijden van de autosnelweg gevaarlijk maken. Die zouden dan toch nog 90km/u rijden volgens deze maatregel. Dus is geen oplossing,misschien een nieuwe autosnelweg aan leggen enkel voor vrachtwagens. Want het is een feit dat 2 rijstroken te weinig zijn voor de overvloed aan verkeer op de E313.
Maar dat zal ook niet te verwezenlijken zijn die extra rijstrook of nieuwe autosnelweg. Hopelijk vinden we hier nog een haalbare oplossing voor. Het openbaar vervoer is een oplossing maar voor veel mensen geen oplossing want zo verspillen ze meerdere uren. Want het openbaar vervoer naar Hasselt is niet goed geregeld (ik spreek uit ervaring).
Dus veel succes aan de mensen die een oplossing aan het zoeken zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th October 2007, 21:03
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Mol
Posts: 153
Ik ben vorig jaar al getuige geweest van zo'n ongeluk op de E 313 in Geel en heb ook al ervaring met de korte op- en afritten.

Ik kan met mijn eigen autootje geen 120 km/u halen op de opritten, wat ik zelf heel gevaarlijk vind als er wat verkeer is, invoegen houdt soms hopen dat de auto achter je remt in.

Ik weet echter niet of de snelheid verlagen zo'n goed idee is. Ik weet niet wat het effect zou zijn aangezien de vrachtwagens nu ook al 90 km/u rijden en de vrachtwagens vooral in de spitsuren toch de linkerrijstrook waar je invoegt bezetten.

Volgens mij is een oplossing inderdaad het aanleggen van een degelijke spoorverbinding met de haven voor de industrie en voor de pendelaars een degelijke verbinding.

Ik woon zelf in Mol (tussen Hasselt en Herentals op de treinlijn voor zij die het niet weten) en heb per uur 1 treinverbinding naar Antwerpen. Deze trein zit dan meestal ook helemaal vol, wat vaak inhoudt dat je gewoon rechtstaat tot in Antwerpen.

Het inbrengen van meer treinen of treinen met meer capaciteit (kijk naar de dubbeldektreinen naar de grote steden) zou voor veel mensen ook al een aantrekkingsfactor zijn. Want wie wil er nu een uur rechtstaan om op zijn werk te geraken?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th October 2007, 20:59
Lennart Lennart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 93
Toen ik werd aangeleerd om met de auto te rijden hadden ze mij gezegt dat het niet altijd even veilig is om traag te rijden. Als je nu bv de snelweg opkomt ga je ook niet vertragen want dan laten ze je er nooit tussen. Soms is het gewoon veiliger om vlotter (niet als een snelheidszot) te rijden. Ik zeg niet dat ze de snelheid moeten verhogen, maar verlagen is zeker geen oplossing.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th October 2007, 22:37
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Lennart
Ik zeg niet dat ze de snelheid moeten verhogen, maar verlagen is zeker geen oplossing.
Het argument dat jij aanhaalt (Als je nu bv de snelweg opkomt ga je ook niet vertragen want dan laten ze je er nooit tussen.) geldt alleen als jij de enige bent die trager rijdt. Maar als iedereen trager rijdt, blijft het minstens even veilig en wordt het zonder twijfel een stuk veiliger. Tegen 90km/u of 120km/u tegen een boom knallen kan het verschil maken tussen leven en dood...

ps: voor die massa eerstejaars: het speelt in je voordeel als je je posts af en toe eens controleert op d/t-fouten
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 11th October 2007, 00:06
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,552
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
ps: voor die massa eerstejaars: het speelt in je voordeel als je je posts af en toe eens controleert op d/t-fouten
Tja, ik heb het nochtans speciaal vermeld bij deze opdracht, maar ik moet samen met jou constateren dat het met de spellingscapaciteiten van deze leraren in spe toch nog niet echt 'je dat' is ; en over de kern van de E313-zaak: ikzelf heb in het begin van dit academiejaar besloten om niet langer gebruik te maken van deze autosnelweg. Ik zit weliswaar een kwartier langer onderweg omdat die rotondes in Geel mij sowieso een pak tijd kosten, maar anderzijds kan ik mij voorstellen dat ik mijn baas een keer of twee kan zeggen dat ik lessen moet laten vallen omdat ik in de file sta, maar zoals het er tegenwoordig aan toe gaat, lijkt het er op dat ik deze overdaad aan files niet twee maar vijf à tien keer per maand als excuus voor gemiste lessen zou moeten inroepen... Mijn baas zou - terecht - 'not amused' zijn (mss ligt dat bij de 'getroffen' studenten wel anders? ). Anders gezegd: die 90km/u: van mij mag het!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 11th October 2007, 17:58
jan voorspoels jan voorspoels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: NIJLEN
Posts: 91
Citaat:
Orgineel gepost door Ief Nuyts
Mijn oordeel? Vertragen of een extra rijstrook aanleggen. (Waarbij mijn voorkeur toch meer gaat naar een extra rijstrook.)
Oorspronkelijk met de bouw van deze snelweg wou men een 3de rijstrook invoeren. Ze hebben dit om een -voor mij- onwetende reden niet gedaan. Allemaal goed en wel, maar nu dezer tijden als men een 3de rijstrook zou aanleggen is het verkeer inderdaad beter verdeeld over E313. Maar dan zou op de ring van Antwerpen alles nog slechter gaan renderen, omdat daar dan ineens alles gaat samenkomen van verkeer. Nu heb je eigenlijk als het ware een buffer voor de ring.

Dit pleidooi neemt de problemen absoluut niet weg, en IK zou er echt geen perfecte oplossing op kunnen bedenken.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 11th October 2007, 18:21
Sofie Daems Sofie Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 83
90 km/uur op autosnelwegen, voor zware-voeten een hel, voor wie een "autosnelweg-fobie" heeft, dé oplossing om toch eens die kortere weg te gebruiken. Naar mijn mening heeft 90 km/uur toch meer voordelen als nadelen. Je moet misschien vroeger vertrekken naar je werk, maar er zullen heel wat ongelukken vermeden worden. Ikzelf maak niet zo vaak gebruik van een autosnelweg, maar ik heb toch al ondervonden dat het redelijk gevaarlijk is om in te voegen door:
1. je hebt nog geen voldoende snelheid.
2. men laat je amper ertussen, en als er dan nog auto's achter jou staan: behoorlijk stresserend!

Kortom, laat die 90 km/uur maar komen!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:45.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.