![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Echt een probleem
Vorig jaar heb ik op de universiteit van Hasselt les gevolgd. Dus ik weet wat de problematiek is van de E313. De maatregel van de 90km/u haalt weinig uit want dat is niet het probleem. Het probleem is de op en afritten die zijn levensgevaarlijk. Ze zijn te kort die verlenging is een verbetering maar geen oplossing. Want de auto's staan nog altijd op de afrit en de pechstrook. En als de auto's maar 90km/u rijden zit je nog altijd met het zelfde probleem. Want het zijn de vrachtwagens die het oprijden van de autosnelweg gevaarlijk maken. Die zouden dan toch nog 90km/u rijden volgens deze maatregel. Dus is geen oplossing,misschien een nieuwe autosnelweg aan leggen enkel voor vrachtwagens. Want het is een feit dat 2 rijstroken te weinig zijn voor de overvloed aan verkeer op de E313.
Maar dat zal ook niet te verwezenlijken zijn die extra rijstrook of nieuwe autosnelweg. Hopelijk vinden we hier nog een haalbare oplossing voor. Het openbaar vervoer is een oplossing maar voor veel mensen geen oplossing want zo verspillen ze meerdere uren. Want het openbaar vervoer naar Hasselt is niet goed geregeld (ik spreek uit ervaring). Dus veel succes aan de mensen die een oplossing aan het zoeken zijn. |
#2
|
||||
|
||||
Ik ben vorig jaar al getuige geweest van zo'n ongeluk op de E 313 in Geel en heb ook al ervaring met de korte op- en afritten.
Ik kan met mijn eigen autootje geen 120 km/u halen op de opritten, wat ik zelf heel gevaarlijk vind als er wat verkeer is, invoegen houdt soms hopen dat de auto achter je remt in. Ik weet echter niet of de snelheid verlagen zo'n goed idee is. Ik weet niet wat het effect zou zijn aangezien de vrachtwagens nu ook al 90 km/u rijden en de vrachtwagens vooral in de spitsuren toch de linkerrijstrook waar je invoegt bezetten. Volgens mij is een oplossing inderdaad het aanleggen van een degelijke spoorverbinding met de haven voor de industrie en voor de pendelaars een degelijke verbinding. Ik woon zelf in Mol (tussen Hasselt en Herentals op de treinlijn voor zij die het niet weten) en heb per uur 1 treinverbinding naar Antwerpen. Deze trein zit dan meestal ook helemaal vol, wat vaak inhoudt dat je gewoon rechtstaat tot in Antwerpen. Het inbrengen van meer treinen of treinen met meer capaciteit (kijk naar de dubbeldektreinen naar de grote steden) zou voor veel mensen ook al een aantrekkingsfactor zijn. Want wie wil er nu een uur rechtstaan om op zijn werk te geraken? |
#3
|
|||
|
|||
Toen ik werd aangeleerd om met de auto te rijden hadden ze mij gezegt dat het niet altijd even veilig is om traag te rijden. Als je nu bv de snelweg opkomt ga je ook niet vertragen want dan laten ze je er nooit tussen. Soms is het gewoon veiliger om vlotter (niet als een snelheidszot) te rijden. Ik zeg niet dat ze de snelheid moeten verhogen, maar verlagen is zeker geen oplossing.
|
#4
|
||||
|
||||
Citaat:
ps: voor die massa eerstejaars: het speelt in je voordeel als je je posts af en toe eens controleert op d/t-fouten ![]()
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
#5
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#6
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit pleidooi neemt de problemen absoluut niet weg, en IK zou er echt geen perfecte oplossing op kunnen bedenken. |
#7
|
|||
|
|||
90 km/uur op autosnelwegen, voor zware-voeten een hel, voor wie een "autosnelweg-fobie" heeft, dé oplossing om toch eens die kortere weg te gebruiken. Naar mijn mening heeft 90 km/uur toch meer voordelen als nadelen. Je moet misschien vroeger vertrekken naar je werk, maar er zullen heel wat ongelukken vermeden worden. Ikzelf maak niet zo vaak gebruik van een autosnelweg, maar ik heb toch al ondervonden dat het redelijk gevaarlijk is om in te voegen door:
1. je hebt nog geen voldoende snelheid. 2. men laat je amper ertussen, en als er dan nog auto's achter jou staan: behoorlijk stresserend! Kortom, laat die 90 km/uur maar komen! |