![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Een joint in de tv-serie 'Thuis'. Vindt u het kunnen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 79.41% |
Neen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 20.59% |
Stemmers: 34. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
joint in 'thuis'
Eerst en vooral een kleine rechtzetting. Thuis is geen serie maar een soap. Ik ben namelijk voor PAV met een project bezig dat gaat over soaps. Een soap is een programma waar één verhaallijn inzit. Een serie is een programma dat steeds terug met een nieuw verhaal begint (vb. witse).
Ik ben tegen het gebruik van cannabis in 'thuis'. Op zich heb ik er niets op tegen maar de manier waarop het hier in wordt gebruikt vind ik er overgaan. Precies of je mag cannabis gebruiken wanneer je pijn hebt. Dat is zeker niet goed voor de kijkers. Er zijn namelijk wetenschappers die zeggen dat mensen die naar soap gaan kijken, het gedrag van personages gaan overnemen. Dat ze ook zo willen zijn. Er zijn ook wetenschappers die niets geloven van deze uitleg, maar ik denk dat men dan toch beter het zekere voor het onzekere neemt. STEL dat het wel een invloed heeft op de bevolking zou het kunnen dat mensen hier een voorbeeld aan nemen. Dat zou het cannabis gebruik verhogen. Als men nu cannabis rookte in de negatieve zin (hij raakt verslaafd, het wordt zijn dood,...), dan zou ik niet erg vinden. Hiermee zal men de situatie toch niet verergeren. |
|
|||
|
|||
Ik vind het kunnen... De laatste tijd is er ook zwaardere drugs in de soap te zien. Deze week heeft Sofie een overdosis genomen omdat ze dood wou zijn. Nu ik vind dat de mensen toch wel mogen zien dat het nog gebeurd, drugs en al de toestanden.
Ok, eigenlijk heb ik een goed argument om er tegen te zijn.. Mijn achterneefjes hebben ook eens nesquickpoeder 'gesnoven' omdat ze Sofie na wouden doen zeiden ze... Maar eigenlijk vind ik dit nog iets onschuldig. Die mannen zijn 11 jaar en eerlijk, het zijn ook geen normale kinderen. Ze doen echt wel de meest gekke dingen eerst. Ik geloof nooit dat zij, moest het hen lukken, aan de drugs zouden zitten. Hun broertje zit in het 1ste middelbaar en ook hij moet daarmee lachen. Maar ik zie hem niet stiekem drugs kopen op proberen. Van sigaretten wordt hij al niet goed. ook omdat Sofie stiekem toch nog aan drugs was geraakt vind ik het zeker goed dat ze dit laten zien. Dit kan echt wel met ieder kind of jongere gebeuren. Thuis is altijd wel wat erger gemaakt. Dus... Ik zou zeggen ga zo door ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
Wat er blijkbaar met Sofie gebeurd is, vind ik beter kunnen dan het voorval met 'de Cois'. Citaat:
Voor labiele personen is zo'n situatie op tv zien echt wel nefast denk ik... Nu is het enkel in thuis, maar laten we hopen dat het geen trend wordt, want dan zijn voor zulke mensen de gevolgen niet te overzien vrees ik...
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |