![]() |
|
|||||||
| Bekijk Resultaten Peiling: Why shouldn't Iran have nuclear weapons? | |||
| Just because they shouldn't... |
|
3 | 25.00% |
| This should be a genuine point of discussion... |
|
7 | 58.33% |
| "Well, no, we're supporting them, the - oh, wait a minute, wait a minute, I'm sorry, I was thinking of..." (R. Reagan) |
|
2 | 16.67% |
| Stemmers: 12. U mag niet stemmen in deze peiling | |||
|
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||||||||
|
||||||||||
|
?
Citaat:
Citaat:
Te veel landen om op te noemen, helaas, maar u begrijpt waarschijnlijk wat ik bedoel. In Chili bijvoorbeeld heeft de VS alles gedaan om een 'stroman' in het zadel te helpen (en te houden). Wat bleek later: het was een monster. Om van het doen en laten van de CIA ( Varkensbaai o.a. ) nog maar te zwijgen. Citaat:
Er mogen dan al 'verlichte geesten' rondlopen, maar ook zij zitten vast in soortement patriottisch patroon dat hun enkel eigenbelang oplevert. Het zullen er trouwens niet erg veel zijn: keer op keer is het hetzelfde liedje en stemmen de Amerikanen massaal (quasi 100%) op de twee partijen die eigenlijk enkel op geld uit zijn, en ook op geld leven. Citaat:
?Citaat:
'Beter voorkomen dan genezen' is volgens mij trouwens een devies dat je liever niet in de coat of arms ziet staan van het machtigste land ter wereld. Een verwachte aanval lijkt me een nogal breed begrip. Niet alleen kan een regering dus verzinnen (based on 'intelligence') dat er een aanval in de maak is, het kan deze verzinsels ook nog eens hard maken en tot de aanval overgaan. De gevolgen van dergelijke aannemingen en verzinsels zijn niet te overzien. U gaat mij niet vertellen dat de oorlog in Irak een succes was. Laat staan dat er een dreiging van Irak uitging. Zo'n pre-emptive strikeszever helpt alleen maar om de boel nog wat aan te wakkeren. Sta mij dus alstublieft toe bezwaren te maken bij de Bush-doctrine. Citaat:
Citaat:
Citaat:
) achter de hand wil hebben. (misschien een slecht gekozen vergelijking, aangezien David zijn wapen ook effectief gebruikte, maar soit.)Laat mij de volgende vraag stellen: Geef mij één argument dat mij ervan overtuigt dat onze wereld er beter van wordt als de VS Iran binnenvalt. >Wat zullen we krijgen? Meer haat en onverdraagzaamheid, en dus meer 'dreigingen' waar volgens de Bushdoctrine op ingegaan moet worden. Citaat:
. Als een discussie over het buitenlands beleid van de VS afwatert in een polemiek tussen links en rechts, neem ik de handschoen niet op. Zoiets kan eeuwig aanmodderen. Helaas is ons verschil in wereldvisie mede ingegeven door politieke keuzes. Ik denk namelijk dat u niet bepaald links bent .en ten laatste: Citaat:
Vuur met vuur bestrijden? The hard way? Ik geloof van niet, maar iets vertelt mij dat u daar wel in gelooft. Trouwens, wat Pakistan en India betreft zijn we intussen een aantal jaren verder. Geen van beide is op kernwapens overgeschakeld. Laatst aangepast door toon caers : 3rd May 2006 om 22:35 |