actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 25th April 2016, 19:58
Layla G*etschalckx Layla G*etschalckx is offline
Registered User

Jongeren moeten inderdaad beschermd worden op het internet maar daarom niet afgeschermd. Ik denk dat de jongeren van vandaag eerder attent moeten gemaakt worden op de gevaren. Men moet deze jongeren met het shock effect proberen te raken. Een voorbeeld hiervan was een reportage op één. Hierin deed een bekende presentatrice zich voor als een jonge man en sprak zo meisjes aan op facebook. Later werden ze dan met de gevaren op deze manier geconfronteerd. Jongeren zullen altijd proberen om de 'regels' van ouders te omzeilen. Extreem controleren en verbieden heeft volgens mij het tegenovergestelde effect. Er moet een open cultuur gecreëerd worden waarin ouders en jongeren samen opzoek kunnen gaan naar de gevaren, waarin ouders de mogelijkheid hebben om samen met de kinderen in te grijpen. Ik denk dat je elke jongere individueel het voordeel van de twijfel moet geven met de mogelijkheid om in te grijpen. Vooraf alles gaan verbieden heeft volgens mij het tegenovergestelde effect.
Met citaat antwoorden
Oud 30th May 2016, 20:25
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Sociale media bij jongeren

Mijn mening komt overeen met de voorgaande meningen. Dit is een populair topic waar veel over gepraat wordt. Wat is het beste voor de jongeren? Een totaal verbod op of controle over sociale media? Ik denk dat jongeren meer aan controle hebben dan aan een verbod. Hierbij is het wel belangrijk dat ouders niet TE fanatiek controleren, want dan zullen de jongeren het alsnog stiekem proberen te doen. Dat kan op het eigen profiel zelf wanneer ze even alleen zijn of door een fictief profiel aan te maken. Er zou ook meer controle moeten komen bij het aanmaken van profielen. Nu kan iedereen zomaar, zonder controle, een profiel aanmaken. Begin dit jaar heeft mijn nichtje van 8 jaar een profiel op Facebook aangemaakt. Dit zonder problemen. Ze veranderde haar geboortedatum en kon zonder controle een account aanmaken. Het lijkt mij belangrijk dat hier ook beter gecontroleerd wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:12.