![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Leraar slacht konijntje om te tonen dat vlees niet uit supermarkt komt... | |||
Slecht idee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
49 | 73.13% |
Moet kunnen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 26.87% |
Stemmers: 67. U mag niet stemmen in deze peiling |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Citaat:
Nu laat ik in de les biologie ook wel altijd een - zeer mooie en duidelijke - video zien voor de dissectie, ik zou het niet kunnen, zo'n konijntje doden. Wat niet wegneemt dat ik het wel erg belangrijk vind dat de leerlingen beseffen waar dat vlees op ons bord vandaan komt. Citaat:
![]() Ik bedenk me wel net dat je dit ook niet te vaak moet doen om niet het tegenovergestelde effect te bereiken: dat het slachten van dieren hen niets meer doet na een tijd omdat ze het al zo vaak gezien hebben. Het shock-effect is hier - in tegenstelling tot wat hierboven aangehaald is - net heel belangrijk. Als dat er niet meer is, werkt het niet.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |