![]() |
|
|||||||
| Bekijk Resultaten Peiling: 'Belachelijk filmpke' over onze sociale zekerheid? | |||
| Belachelijk indeed |
|
8 | 18.18% |
| Niet zo belachelijk... |
|
36 | 81.82% |
| Stemmers: 44. U mag niet stemmen in deze peiling | |||
|
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Om op je vraag te antwoorden waarom zij zouden mogen profiteren van het systeem zonder er zelf iets in gestoken te hebben: voor mij is het al verantwoording genoeg als blijkt dat ze in hun eigen land de mogelijkheid niet hebben om voor die ziekte behandeld te worden (zowel economisch als qua infrastructuur voor de behandeling en kennis over de ziekte). Als dat het geval is ben ik meer dan bereid om mijn bijdrage af te staan, dat is toch niet meer dan menselijk? Staat in onze grondwet ook niet iets in de trant van 'gij zult een medemens in nood helpen'? Citaat:
Citaat:
Laat de overheid de accijnzen op tabaksproducten maar verhogen. Mij niet gelaten Laat ze ook de RSZ-bijdragen van de hogere loonklasses maar verhogen. Het is schandalig hoeveel sommige mensen verdienen en hoe ze dat geld over de balk smijten, terwijl een groot deel van de bevolking het moet stellen met een minimumloon en moet trappelen om hun hoofd boven water te houden.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |