actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

 
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Vorige Post   Volgende Post
  #1  
Oud 30th September 2014, 18:25
dennis.o*usu dennis.o*usu is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Noorderwijk
Posts: 81
Universal smokkelt product placement in bestaande muziekvideo's

Muziekgigant Universal Music Group heeft een deal beet, waardoor het nieuwe reclame in reeds bestaande videoclips kan smokkelen. Meer zelfs: binnenkort zit er in video's van artiesten als Avicii en Far East Movement product placement, die aangepast is aan de locatie en demografische gegevens van de kijker. Dat schrijft de Britse krant The Guardian op basis van het muziekblad Billboard.

Universal zal met technologie van het Britse bedrijf Mirriad werken. Het Britse bedrijf stelde het systeem succesvol voor bij 'The Man' van Aloe Blacc, en dat trok Universal finaal over de streep. Ook reclameagentschap Havas stapt mee in de nieuwe deal.

Voor de eerste echte campagne gaan Universal Music Group en Mirriad aan de slag met Grand Marnier. Bedoeling is dat de drank in videoclips als 'Lay Me Down' en 'You Make Me' van Avicci en 'Rocketeer' van Far East Movement te zien zal zijn.

Geld verdienen

"Dankzij de innovatieve technologie van Mirriad en het agentschap Havas kunnen we onze artiesten bijkomende mogelijkheden bieden om geld te verdienen aan hun muziekvideo's", zo zegt Lucian Grainge, CEO van Universal Music Group.

Ondertussen heeft Mirriad de technologie zo op punt gesteld dat de reclame zich aanpast aan wie ernaar kijkt. Het bedrijf hoopt dat die technologie, die rekening houdt met de locatie, profielen en internetcookies van de kijker, tegen het eind van het jaar gebruikt kan worden.

Bron: demorgen.be
Link: http://www.demorgen.be/dm/nl/1010/Mu...kvideo-s.dhtml

Eigen mening; Ik vind het wel een goed idee om de reclame en advertenties die voor een videoclip verschijnen te laten variëren van persoon tot persoon. Nu verdient Universal ook aan de reclame en advertenties voor videoclips maar er zijn waarschijnlijk, net zoals ik, ook veel mensen die zich hier aan ergeren omdat de reclame meestal voor iets is dat niet relevant of interessant is voor de persoon en je de advertentie (soms) ook niet kan wegklikken.
Als de reclame wordt afgestemd op de gebruiker dan zal dit een positief effect hebben op beide partijen: de gebruiker zal minder snel geïrriteerd raken door de advertenties en de platenlabels onder Unversal verdienen er nog steeds geld aan.
Met citaat antwoorden
 


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:12.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.