Het belangrijkste aan dit bericht is niet dat een zwarte man is doodgeschoten door de politie, maar dat de Amerikaanse politie weer iemand heeft doodgeschoten. Ik heb de beelden gezien en de man lijkt inderdaad niets verkeerd te doen. Waarom de politie dus heeft geschoten is mij een raadsel.
Ik begrijp zeker dat in gevaarlijke situaties de politie moet schieten, maar moet dat dan ook met echte kogels? Een loodjesgeweer, losse flodders of beter een stroomstootwapen zijn toch ook effectief zonder dodelijk te zijn?
Mijn mening is dat de Amerikaanse politie veel te vaak te hardhandig ingrijpt. Ze hebben echt een probleem. Het feit dat het om een zwarte man gaat is volgens mij bijzaak. Ik denk dat de politie ook vaak blanke mensen neerschiet. Moest dit niet het geval zijn, en men schiet dus echt sneller op zwarte personen, dan kampt de Amerikaanse politie al met twee problemen.
Maar ja... echt een slim land is Amerika niet op vlak van wapengebruik (en ook op andere vlakken, maar dat past niet bij dit artikel

).