Enkele post bekijken
Oud 29th December 2014, 14:35
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Google's zelfrijdende auto is zo goed als klaar

Net zoals Stefan zie ik er goede en minder goede dingen in. Wat ik goed vind is als je een beetje vermoeid bent en toch ergens heen moet met de auto, dat je dan de 'automatische bestuurder' aan kan zetten in geval je een moment van onoplettendheid hebt. Als groot nadeel zie ik vooral de associatie met de wetgeving. Als je de 'automatische bestuurder' opzet in plaats van zelf te rijden, mag je dan ook dronken achter het stuur zitten? Want je rijdt tenslotte zelf toch niet? Wat met de verkeersboetes? Als de auto zelf te snel rijdt in een onvoldoende aangegeven snelheidszone, is de bestuurder zelf dan in fout? Ik vind dat hier omtrent eerst duidelijkheid geschept moet worden vooraleer mensen massaal met deze auto's rijden. Ik vrees dat er anders te veel onenigheden komen tussen politie en bestuurder.
Persoonlijk vind ik de zelfrijdende auto goed als extraatje, als optie. Wat ik zeker niet zou doen is voor de volle 100% vertrouwen op het idee dat de auto altijd zal weten wat het moet doen. Je moet als bestuurder altijd in het oog houden waar je rijdt en ervoor zorgen dat de auto defensief rijdt en niemand in gevaar brengt. In mijn ogen is de bestuurder altijd de eindverantwoordelijke.
Met citaat antwoorden