Enkele post bekijken
Oud 21st October 2014, 12:26
j*na.janssens j*na.janssens is offline
Registered User

Artsen binden strijd aan met 'Dokter Google'

Artsen binden strijd aan met 'Dokter Google'

Ik denk dat er moet gezorgd worden voor een soort van betrouwbare app waar mensen misschien al iets kunnen opzoeken over hun symptomen. Ik vind het wel goed dat je op internet al één en ander kan vinden. Zelf ga ik liever niet te snel naar een dokter. Soms heb je dan bijvoorbeeld last van iets waar je eigenlijk wel mee naar de dokter zou moeten gaan. Als je dan op internet of in een app kan vinden dat het met dat bepaald symptoom toch belangrijk is om naar de dokter te gaan dan gaan meer mensen naar de dokter en worden bepaalde 'ziektes' sneller ontdekt. Een klein voorbeeld, je hebt nu al een week hoofdpijn maar denkt dat het wel zal overgaan. Op internet vind je dan bijvoorbeeld dat je na drie dagen hoofdpijn best een arts raadpleegt. Zo kan het met verschillende symptomen gaan. Je moet daarom niet per se een diagnose stellen over wat je hebt. Dit vind ik ook een beetje overdreven. En dokters worden hierdoor onder druk gezet, ze moeten die bepaalde medicatie voorschrijven. Voor dokters bezorgt dit meer werk en stress. Je moet meer pistes onderzoeken als je patiënt al afkomt met bepaalde diagnoses.
Met citaat antwoorden