Ik sluit mij volledig aan bij Carl en Charlotte. Misschien moeten we wel iets strenger gaan zijn of een beperking gaan zetten op het aantal studenten die beginnen aan een opleiding psychologie, criminologie (deze komen wel vaak bij de politie terecht) of iets met audiovisuele technieken. Deze mensen weten gewoon vaak op voorhand al dat het zeer moeilijk gaat worden in het vinden van een job in hetgeen ze gestudeerd hebben. Mogen we die mensen dan het recht ontnemen om te gaan studeren wat ze echt graag willen? Neen, maar organiseer bv een soort van ingangsexamen en beperk het aantal inschrijvingen. Anders gaat het aantal hoger opgeleiden die werken onder hun niveau enkel maar stijgen. Over de druk op de werkvloer wil ik nog dit zeggen. Op elk niveau op de werkvloer kom je een bepaalde vorm van druk tegen. Het is gewoon een kwestie van hoe je hier mee omgaat. De mensen in de 'topjobs' waar het niveau van stress en druk een stuk hoger gaat liggen verdienen meestal ook een stuk meer e. Zoals mijn vroegere baas wel eens zei: stress stijgt recht evenredig met uw loon.
|