Enkele post bekijken
Oud 23rd April 2014, 20:34
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Na de crisis: aantal echtscheidingen in de lift

De mening van Noortje kan ik zeker begrijpen, ze heeft wel een punt. Mensen trouwen en scheiden te snel. Er zijn mensen die trouwen om hun relatie te redden, maar in mijn ogen is dit een verkeerde denkwijze. Een huwelijk op basis van zo'n gedachte is gedoemd te mislukken. Als het huwelijk mislukt is een scheiding dichtbij. Je kan beter enkele jaren samenwonen en op die manier nagaan of een huwelijk haalbaar is. Dit geeft nog geen 100% garantie, maar de slaagkansen op een geslaagd huwelijk liggen hoger. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 70% van de getrouwde koppels uiteindelijk zullen scheiden. Scheidingen gebeuren ten gevolge van verschillende en uiteenlopende redenen.

In het artikel wordt vermeld dat de financiële crisis een boosdoener is. Dit kan ik mij wel voorstellen. Vele discussies gaan over geld, dat is een algemeen gegeven. Geld is belangrijk in onze samenleving. Het feit dat partners onderling een ander loon krijgen zorgt meestal voor irritatie bij de partner met het laagste loon. Het verdelen van de kosten is ook een pijnlijk punt. Er zijn verschillende financiële aspecten die zorgen voor frustratie en ruzies. Het beste zou zijn dat er afspraken gemaakt worden voordat mensen trouwen. Afspraken maken nadat je trouwt is om problemen vragen.
Met citaat antwoorden