Enkele post bekijken
Oud 6th November 2013, 20:53
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User

We zien dat euthanasie een lange tijd taboe was in vele landen. Tot men enkele jaren geleden, het taboe doorbrak. Zo was België één van de eerste landen die de toelating gaf aan mensen om euthanasie te plegen. Dit ging wel gepaard met een aantal voorwaarden. Waaronder dat kinderen/minderjarigen GEEN euthanasie mochten plegen! Tot op vandaag is dit nog steeds het geval. Daarom vind ik het goed dat men opnieuw het onderwerp op de debattafel legt. Want iedereen heeft in mijn ogen het recht om zelf een einde aan zijn/haar leven te maken, wanneer men een mensonwaardig leven lijdt. Wel vind ik net zoals de andere partijen, dat de minderjarige de toestemming van de ouders en een aantal kinderartsen moet krijgen. Om zo eventuele misverstanden te vermijden. Tenslotte moet je als volwassene ook eerst een veto krijgen van een of meerdere deskundige, vooraleer men de stap mag zetten. Waarom zou dit dan niet voor een kind moeten? Ik hoop dan ook dat de wet snel zal doorkomen, zodat men op een vredige en pijnloze manier rust kan vinden.

Laatst aangepast door Evelien.Verlinden : 6th November 2013 om 21:04
Met citaat antwoorden