Jongens onder 20 jaar op zaterdag niet meer welkom in Noxx
Het is duidelijk dat Noxx een succesvolle discotheek is want anders kan je het je niet permitteren om bepaalde leeftijdsgroepen toegang te verbieden tot de discotheek. Dat de ondernemingsleiding dan ook de beslissing neemt om jongens onder twintig jaar en vrouwen ouder dan zesentwintig jaar toegang te verbieden vind ik wel een verkeerd signaal. Ik zie onmiddellijk twee zaken die vragen oproepen en die maatschappelijk relevant zijn.
Een eerste maatschappelijk relevante bemerking is dat Noxx mannen van boven de twintig lijkt aan te moedigen om contact te leggen met jonge, onbezonnen en goedgelovige meisjes. Noxx mikt zaterdagavond op mannen die financeel onafhankelijk en dus vrij kapitaalkrachtig zijn. Deze mannen brengen voor de discotheek veel geld op. Jammer genoeg hebben niet alle mannen dezelfde goede bedoelingen. De jonge meisjes die ik eerder vernoemde zijn een makkelijk doelwit voor 'meer ervaren' mannen. Ik denk dat iedereen zich wel een beeld kan vormen van wat ik hieronder versta.
De tweede maatschappelijk relevante bemerking slaat terug op iets wat ik deels aanhaalde bij de vorige bemerking. Noxx lijkt enkel oog te hebben voor pure profit en denkt niet aan mogelijke gevolgen van de beslissing. Om een hoge winst te realiseren kiest Noxx om een publiek te trekken dat voor hen de hoogste opbrengsten lijkt te garanderen. Wat er na de feestnacht of nog tijdens de nacht gebeurt vindt Noxx duidelijk niet zo belangrijk.
Het is jammer dat Noxx deze beslissingen heeft genomen en ik hoop dat ze nog op deze beslissing terugkomen.
|