Enkele post bekijken
Oud 24th November 2011, 11:10
david.proost david.proost is offline
Registered User

Ik vind dat je tegenwoordig geen vinger meer kan uitsteken of je wordt al verweten van racistisch te zijn. Misschien ben ik, zoals Charlotte zegt, een beetje ongevoelig voor deze zaken. Maar ik denk dat wij teveel in verband brengen met WO II, Hitler en het nazisme. Als wij een swastika zien dan denken wij allemaal aan nazistisch Duitsland. Terwijl een swastika op vele plaatsen veel gebruikt wordt als een teken van geluk.
Wat denk je hier te zien? Dit is het logo van de Rode Swastika, een internationale hulporganisatie vergelijkbaar met het Rode Kruis. Toch ben ik er zeker van dat dit door velen in verband gebracht wordt met Hitler.
Maar dit is niet het enigste wat wij dwars zit bij dit artikel. Als de beschuldigde inderdaad schuldig is, heeft dit effect op ons? Als iemand een overtuigd neo-nazistisch is, maar hij doet geen vlieg kwaad, maakt het dan iets uit? Natuurlijk als er wordt overgegaan tot eigenlijke praktijken zoals Hitler tijdens WO II heeft uitgevoerd moet er worden ingegrepen. Maar behoort politieke overtuiging niet tot Freedom of Speech (recht op een eigen mening)?
Met citaat antwoorden