Ik vind persoonlijk ook dat het een goed initiatief zou zijn als ze in het gemeentehuis om de 5 jaar zouden vragen of je donor wil zijn. Je kan dit misschien ook nog wat verder zoeken. Als je nu in universiteiten en hoge scholen elke jaar een standje zou zetten om de studenten te informeren over wat donor zijn inhoud en hoeveel mensen men hiermee kan helpen, dan denk ik wel dat er aantal studenten zullen zijn die zich gaan opgeven als donor. Zelf zou ik mij zeker inschrijven als er op school zo'n standje stond. Je organen heb je toch niet meer nodig als je dood bent.
In de vorige reactie staat dat we moeten communiceren met onze familie over het feit dat men donor wil zien. Ik vind dit ook een goed idee. Een minpunt aan het enkel communiceren met de familie kan nog altijd als gevolg hebben dat deze wens niet wordt geaccepteerd. Als er familielid sterft heeft men hevige emoties. Deze emoties van verlies kunnen leiden tot het niet afstaan van het lichaam van de overledene. Men zal de organen dus niet willen afgeven, omdat op dat moment de familie nog het gevoel kan hebben dat de overledene elk moment naast hen kan staan. Dat wat ze juist gehoord hebben van de arts niet waar is. Men kan het dus best nog altijd op papier zetten dat men donor wil zijn.
|