Citaat:
Orgineel gepost door Anne Van den Bosch
Over het jaar waarin onze wereld ten onder zal gaan, is heel was mysterie. Geregeld komt er een ander jaartal aan het licht, en soms wordt dat nadien uit de doeken gedaan onder het mom van "we maakten een rekenfout". Ik dacht dat nog niet zo heel lang geleden gezegd werd dat we maar zouden kunnen leven tot 2012, wat nadien 2100 werd...
Er is veel onderzoek gaande, maar er zal in de toekomst nog veel onderzocht moeten worden, denk ik.
|
Dat is een fabeltje dat in het leven geroepen is doordat op de kalender van de Maya's op 21 december 2012 de 5de 'Lange Telling' eindigt en volgens sommigen zouden er dan overal ter wereld catastrofes optreden. Maar dat laatste is nergens op gebaseerd. Onlangs heeft men wel 'ontdekt' dat wij de kalender verkeerd geïnterpreteerd hebben en dat die 5de lange telling niet in 2012 eindigt, maar op 21 december 2208 én dat de Maya's daarna waarschijnlijk gewoon opnieuw zouden zijn begonnen met tellen ipv dat het één of andere apocalyps aanduidt.
Citaat:
Wat moet het dan met al die ijstijden, meteorietinslagen en andere fenomenen uit het verleden? Die lijken mij toch erger dan een temperatuurstijging van 4 tot 6 graden maar die periodes heeft de mensheid toch ook overleefd
|
Ja, wat is er nu weer gebeurd na de laatste grote meteorietinslag?
Hmm, even denken. Ah ja, toen zijn ALLE dinosauriërs uitgestorven, alleen de kleine dieren hebben dat overleeft door onder de grond en in grotten te gaan leven.
De mensheid zal dit allemaal wel overleven, maar er zullen eerst wel gigantisch veel doden vallen, vnl. door overstromingen en droogtes. Wij zullen er geen last van hebben, wij zijn welvarend genoeg om ons daartegen te beschermen, maar ik wil niet denken aan gebieden als Afrika, het binnenland van Australië, Zuid-Amerika, bepaalde delen van Azië enz.
Wie beweert dat we onze gang kunnen gaan omdat wij het toch zullen overleven is gewoon egoïstisch bezig.