Enkele post bekijken
Oud 12th January 2005, 02:15
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
(...) zoals dat in onze tijd was met 'Full House' en 'Step By Step'.
'Full House' zegt me nog wel iets, maar 'Step By Step'???? Quid?

Citaat:
Wat ik ook nog wil zeggen is het volgende: stel nu bijvoorbeeld dat 13-jarigen inderdaad 5u per dag achter hun computerscherm doorbrengen... dan kan je natuurlijk zeggen hoe slecht dat wel moet zijn voor hun relaties. Maar wat is dan het alternatief? Denk die computer weg en waar bevinden die mannen zich dan? Achter hun TV... net alsof dat wel bevorderend is. Geef me dan maar de computer waarbij je op z'n minst toch nog de mogelijkheid hebt om met je vrienden te praten.
Volledig mee eens... Als het alternatief inderdaad is urenlang stompzinnig tv zitten kijken, dan is 'two-way' communicatie ongetwijfeld beter... (met instructies weliswaar à la www.wiseuptothenet.co.uk... or something in that style). Al lijkt het me al bij al toch ook geen slecht idee om bv. bij goed weer je kinderen een aantal uren PC-gebruik te ontzeggen... Zoals al gezegd: "té is nooit goed"...

Citaat:
Ik kan het trouwens wel begrijpen dat oudere mensen nostalgisch terugkijken op 'hun' vroeger. Maar dat is nu eenmaal voltooid verleden tijd... hoe jammer dat ook is. Ik heb al dikwijls gehoord dat vroeger de mensen elke avond gezellig bij elkaar buiten zaten te kaarten, maar die tijden hebben jij en ik nooit meegemaakt.
Was zelfs al niet meer mijn tijd , maar als ik mensen hoor praten over 'de goeden ouden tijd', dan hoor ik daar vooral nostalgie in naar tijden waarin zij nog iets konden snappen van 'communicatiemodi' (de telefoon, de radio, sommigen 'avantgardisten' met hun CB's)... Stel: elke bejaarde zou evenveel als jij snappen van werking van computers, Internet, chatboxen & whatever: ik denk dat hun selectieve nostalgie al snel zou wegebben... quod non dus, want ze begrijpen er gewoon geen snars van!! (als je op zoek bent naar een potentiële markt, hier is er één, en nog niet van de minste!)

Citaat:
Trouwens, om een concreet bewijs mee te geven van dat sociaal-bevorderende... het feit alleen al dat ik hier nu met u in 'gesprek' ben, zij het dan in digitale vorm, is een voorbeeld op zich. Want ware het niet zonder onze computers en natuurlijk ons aller Barst's forum, dan hadden wij mekaar nooit gekend en zouden we bijgevolg ook nooit eens een babbeltje geslaan hebben.
Ja en amen!

Laatst aangepast door Barst : 12th January 2005 om 02:19
Met citaat antwoorden