Enkele post bekijken
Oud 29th February 2008, 14:53
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym

China verbiedt Bugs Bunny en Flintstones op tv
China gaat Bugs Bunny, Scooby Doo en de Flintstones van de buis weren om de Chinese tekenfilmindustrie te beschermen. Dat meldde het Chinese persbureau Xinhua vandaag.

Vanaf 1 mei mogen alle in het buitenland gemaakte tekenfilms niet meer tussen vijf uur 's middags en negen uur 's avonds worden uitgezonden. Co-producties van Chinese en buitenlandse producenten mogen alleen met een speciale vergunning op primetime uitgezonden worden.

China heeft in 2007 meer dan 101.900 minuten aan animatiefilmpjes geproduceerd, 23 procent meer dan in 2006. Het land wil buitenlandse competitie, met name uit Japan, weren. Ook andere buitenlandse programma's, zoals reality-tv, mogen niet op televisie tijdens primetime. De regering adviseert tv-stations alleen ,,zedelijke inspirerende televisieseries'' uit te zenden. (anp/sps)

Ik vind het vrij hilarisch dat China het land dat op economisch vlak zowat de hele wereld de loef afsteekt beschermende maatregelen gaat nemen voor zijn eigen economie. Ik ben er wel niet tegen want ik heb al meermaals gepleit voor beschermende maatregelen voor de Europese economie. Ook het advies dat China zijn tv stations geeft om zedelijk inspirerende televisieseries uitezenden weet ik wel te appreciëren. Zolang ze er maar opletten dat tv geen wereldvreemd en betuttelend medium wordt. Ik wil dus zeker niet pleiten tegen series met wat geweld en relatie problemen de realiteit mag vertoont worden in serie vorm maar wat mij betreft mag de tv naast de realiteit ook eens een ideaal beeld op zedelijk en normatief vlak uitzenden.
Met citaat antwoorden