Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk (niet dat ik enige autoriteit bezit op dat gebied, maar goed

). Ik vermoed dat de edumail-servers in Leuven ofzo gevestigd zijn. Dat ligt zeker anders bij de e-mails die ik met mijn Yahoo!-account naar mijn terroristenvriendjes stuur, die gaan volgens mij zonder twijfel eerst langs de VS aangezien Yahoo! een Amerikaans bedrijf is en de servers dus wel eens in de VS gevestigd kunnen zijn (een e-mail gaat namelijk eerst naar de 'telefooncentrale'=server vanwaar hij doorgestuurd wordt naar het juiste adres).
Persoonlijk snap ik die problemen rond privacy niet zo goed. De overheid mag mijn mails gerust lezen en mijn telefoongesprekken afluisteren. Ik heb niets te verbergen

BB is watching you is toch alleen maar een probleem in totalitaire staten of staten waar aan het woord 'democratie' wel een héél vrije invulling gegeven wordt (China bijv. waar je geen kritiek maar geven op het beleid)? Anderzijds kan je het mss wel zien als een eerste stap in die richting. Zodra de overheid de totale controle heeft over zijn 'onderdanen' is de stap naar beperking van de vrijheid van meningsuiting e.d. misschien wel sneller gezet en voor de gevolgen daarvan lees je maar eens een boek (1984 om er maar één te noemen) of zie je maar eens een film (Equilibrium en V for vendetta zijn hier twee erg goede films over).